Omega 2777-1 1953 Thin Arrow - bij wie kan ik terecht voor onderhoud ?

Hallo mede liefhebbers van vintage uurwerken, hierbij wil ik graag mijn laatste aanwinst delen met jullie.
Het is een militaire Omega 277-1 RAF uit 1953, met de originele Radium wijzerplaat. Stond al lang op mijn verlanglijstje.
Ik zou het uurwerk willen laten nakijken/onderhouden door een ervaren vakman in Vlaanderen of het zuiden van Nederland, aanbevelingen ?
Alvast bedankt,
Tom

2 likes

Ferry Schweitzer (Heerlen) schijnt de aangewezen persoon te zijn voor vintage omega’s in het zuiden des lands (geen persoonlijke ervaring, maar genoeg te vinden op het forum).

Wat te denken van onze eigen Freddy?

2 likes

Heeft het soms wat druk maar levert telkens topwerk voor me af.

Sorry, ik ben hier nieuw, wie is “onze Freddy” ?
Thx,
Tom

Kijk maar op ervaring met horlogemakers naar @freddy of ferry, dan kom je er wel uit.
Er staan genoeg aanbevelingen op.

Mooi hoor! Puike wijzerplaat, ik heb die van mij destijds aardig moeten bij -“tippen”. Mijn '45 exemplaar moet nog een keer een balans-transplantatie krijgen, ligt al een hele tijd stil in een hoekje. Heb zelf tijdens een servicebeurt de Breguet-spiraal beschadigd… :pensive:

Doet me er aan denken weer 's te gaan speuren. :thumbsup:

Wat een super horloge! Mooie vintage met een goed draagbaar formaat (<35mm is mij te klein). Zitten de bandpennen bij dit type horloge vast erin geperst?

Ferry Schweitzer heb ik goede ervaringen mee.

Inderdaad, zoals gebruikelijk op militaire uurwerken zijn de pennen vast.