Eind 2010 dacht ik, ik moet een poosje stoppen met verzamelen want het liep de spuigaten uit. Het is me aardig gelukt want ik heb vorig jaar niets meer gekocht
Wel had ik een aantal horloges die een service beurt behoefden, een daarvan was een onooglijke Omega die ik op de gok had gekocht.
Zo gezegd zo gedaan, ik heb haar naar het imho beste adres gebracht vwb het restaureren van oude horloges (W&V). Simon kon er wel wat mee alleen de wijzerplaat zag er echt niet meer uit, die is voor re-painting naar Italië gegaan.
Probleem was dat er (in het verleden) een jewel scheef was geperst in de rotor dus moest ik op zoek naar een vervangende rotor (het lagergaatje was beschadigd).
Mijn jacht naar een donor uurwerk liep een beetje uit de hand. De eerste die ik had aangekocht kwam maar niet, dus een 2e gekocht, die was te mooi om te slopen, dus een 3e gekocht, die kwam tegelijk aan met de eerste, ik had toen dus 3 donors waarvan 1 complete (dus met de kast).
De reparatie werd nu wel een beetje kostbaar maar wanneer je eenmaal bezig bent, nietwaar…
Ik had afgesproken met Simon dat hij wmb alles mocht houden (voor evt. een ander te helpen) als ik de eerste maar helemaal tip top overhield. Nou dat is gelukt en als bonus had hij de andere kast ook weer helemaal gerestaureerd en mij geweldig gematst.
Hier wat plaatjes van de restauratie:
Ik was er erg blij mee want het resultaat was geweldig…maar toch klopte er iets niet kwam ik later achter, maar ook dit is uiteindelijk prachtig opgelost zoals je kunt zien op de wristshot.
Deze Omega heeft meer van Italië gezien dan ik zelf
Hier wat (avond) plaatjes van de gerestaureerde bonus die bouwjaar 1951 heeft:
Nee sorry, ik zou niet weten hoe ze dat doen.
Ik ben volledig afgegaan op Simon die bij dit bedrijf de beste resultaten heeft.
(Volgens zijn zeggen heeft hij bijna alles in Europa al uit geprobeerd)
Daar gaan dials heen van horloges die ik van mijn leven nooit zou kunnen kopen qua prijs.
Mooie foto’s Frans, deze had ik toch ook in het echt gezien (weliswaar bij lamplicht)? Ziet er fantastisch uit!
En inderdaad W&V zijn top, lekker om inde buurt te hebben ook.
Hoi Freddy, het was in alle opzichten een bout jaar voor me 2010, hopelijk gaat het dit jaar wat beter en kan ik weer een paar daagjes Leuven pakken…
Ik ben benieuwd wat voor moois je weer met ons gaat delen, 1950 dat is ook een bumper toch?
Hoi Freddy, het was in alle opzichten een bout
jaar voor me 2010, hopelijk gaat het dit jaar wat
beter en kan ik weer een paar daagjes Leuven
pakken…
Ik ben benieuwd wat voor moois je weer met ons
gaat delen, 1950 dat is ook een bumper toch?