Ik heb een vintage Omega ref. 2800-3p gekocht en ben nu benieuwd of iemand hier of een kenner hier kan zeggen hoe dit model genoemd wordt. Is dit een ref. 2800-3p of een Seamaster, Genève of iets. Ik zie op internet verschillende namen op de wijzerplaat staan maar bij deze niet. De kroon is niet origineel denk ik want er zit geen logo op. Verder kan ik niet echt zien dat het een neppe is dus ga er van uit dat deze echt is. Of zie ik iets over het hoofd?? Graag jullie mening. Het uurwerk klopt met het jaartal had ik ook al uitgegoogled.
Ik ontvang het horloge in de loop van volgende week ongeveer dus dit zijn de enige foto’s.
Mooi ding en lijkt me -op de kroon na- origineel. Type is inderdaad 2800-3, als je daar op Googlet kom je ook gelijkende horloges tegen. Deze modellen hebben voor zover ik weet geen naam, maar kun je denk ik het beste zien als voorloper van de iets latere Geneve-modellen. Relatief eenvoudige maar hele goede en robuuste horloges, maar wel zonder waterdichte kast.
J, ga ik zeker doen.
Zodra ik het horloge binnen heb maak ik een afspraak bij Allwatch hier bij mij in het dorp!
Heb al goede berichten over Allwatch gehoord dus ga vragen wat de kosten zijn voor de nieuwe kroon en servicebeurt.
Ik ben zelf automonteur en heb olie zat maar dit soort mechaniek laat ik aan de experts over.
Want Mark? Wellicht heeeel lang geleden. Ik denk dat dit wel eens origineel kan zijn. Swiss made is nog aanwezig maar grotendeels weggeveegd lijkt het. Ben benieuwd naar jouw redenering.
Precies!
En minuten streepjes zijn deels heel vaag. Dan is het opmaken wel erg ‘wisselend’ gedaan. Plus heel kleine ‘bobbeltjes’ in de plaat. Lijkt mij gewoon 69 jaar oud.