Prachtig horloge. De harmonie en de symmetrie van de wijzerplaat en kast zijn prachtig in mijn ogen!
Gefeliciteerd.
Heb er al 2 voor 24 en daar houd ik het bij
Af en toe gaan er wat weg om ruimte te maken voor nieuwe vintage Omega’s
mvg, Frans
M.C. Schreef:
Toch maar een groter kofertje kopen op riketik,dat
komt nog wel van pas zo te zien.
Een voor 20 stuks?
Groeten.
M.C.
Heb vandaag de nato’s binnen van sponsor horlogeband en ik vind 'm geslaagd!
mvg, Frans
Historisch wel niet helemaal correct:# maar toch een zeer geslaagde combo(tu)
Ja ja,goede voornemens ik heb daar ook last van,wens je sterkte.
Groeten.
M.C.
M.C. Schreef:
Ja ja,goede voornemens ik heb daar ook last
van,wens je sterkte.
Groeten.
M.C.
Lukt aardig dit jaar hoor, 2 kistjes is genoeg, als ik meer wil moeten er gewoon een paar weg die ik niet of weinig draag en/of waar ik achteraf niet zoveel mee heb.
mvg, Frans
Oh frans
mijn handen jeuken
zou je niet de wijzerplaat willen vervangen of opnieuw willen laten opmaken.
het is een perfect horloge alleen de plaat is niet heleaal in orde
Ik zou er veel voor over hebben als het mijn horloge is om hem ook wat wijzerplaat betreft in orde te krijgen.
zijn hier geen mogelijkheden voor.
Ik heb ooit een omega horloge gekocht met een vierkante wijzerplaat waar een klein uurwerk achter zat waar men zo hard op had gedrukt dat deze bij wijzae van spreke door de wijzerplaat heen kwam. Toen ik hiermee bij een fournituren handel kwam en vroeg wat hier aan te doen was kon deze man bij omega een nieuwe wijzerplaat bestellen die goedkoper was dan een nieuwe opmaak van de wijzerplaat wat nooit exact het origineel benaderd
ik zou de omega farbriek trachten te benaderen en er wal wat voor over hebben om een vervangende wijzerplaat te krijgen.
Maar het blijft natuurlijk een mooi horloge
Groet
Arie
Hi Arie,
Vind je niet dat het hoort bij het horloge?
Ze is toch 65 jaar oud en dat mag/moet je toch kunnen zien, ouderdom heeft zijn charme en dat maakt een horloge zo mooi vind ik.
Ik heb er wel over nagedacht hoor en ook overlegd met Simon maar we hebben uiteindelijk besloten om hem zo origineel mogelijk te houden ook omdat hij met nieuw opgemaakte plaat geen drol meer waard is
Een andere Omega heb ik de plaat wel opnieuw laten opmaken, is weer heel mooi geworden (de oude was echt onleesbaar beschadigd) maar de plaat is weer terug want we waren vergeten dat het om een plaat van een automatic ging (was ook niet meer te zien op de dial) en 30 mm platen zijn ook gebruikt voor manual Omega’s uit de jaren 40.
mvg, Frans
movement Schreef:
Oh frans
mijn handen jeuken
zou je niet de wijzerplaat willen vervangen of
opnieuw willen laten opmaken.
het is een perfect horloge alleen de plaat is niet
heleaal in orde
Ik zou er veel voor over hebben als het mijn
horloge is om hem ook wat wijzerplaat betreft in
orde te krijgen.
zijn hier geen mogelijkheden voor.
Ik heb ooit een omega horloge gekocht met een
vierkante wijzerplaat waar een klein uurwerk
achter zat waar men zo hard op had gedrukt dat
deze bij wijzae van spreke door de wijzerplaat
heen kwam. Toen ik hiermee bij een fournituren
handel kwam en vroeg wat hier aan te doen was kon
deze man bij omega een nieuwe wijzerplaat
bestellen die goedkoper was dan een nieuwe opmaak
van de wijzerplaat wat nooit exact het origineel
benaderd
ik zou de omega farbriek trachten te benaderen en
er wal wat voor over hebben om een vervangende
wijzerplaat te krijgen.Maar het blijft natuurlijk een mooi horloge
Groet
Arie
Frans
ik dacht eerlijk gezegd meer aan NOS materilaal wat in mijn geval voor een hologe uit de 70er jaren nog gewoon te koop was bij Omega.
Je moet natuurlijk ten alle tijde de wijzerplaat bewaren.
Op zich heb ik geen moeite met ouderdom (Heb ook Abraham al gezien) maar natuurlijk is de beoordeling wat nog wel en net niet kan persoonlijk.
Ik denk dat de foto met nieuw glas ook wel een vertekend beeld geeft en hij er in werkelijkheid beter uit ziet. Ik heb ooit een omega plaat laten opmaken maar ben daar eerlijk gezegd ook niet gelukkig mee. Een NOS blijft op mijn verlanglijstje staan. Het is mij trouwens wel Met hulp van Paul Kellner die mij er op atendeerde gelukt een mooie wijzerplaat voor en Omega zakhorloge te vinden voor een prikkie.
Maar zoals ik in mijn vorige mail al aangaf het blijft een mooi horloge ik heb ook een zwak voor Omega.
Groet
Arie
Beste Arie,
Nos platen ben ik nog niet tegengekomen uit die tijd jammer genoeg, want dat zou een heel ander verhaal worden
Ben trouwens wel aan het struinen hier en daar, je komt wel losse uurwerkjes tegen met dial en heel soms zit daar een gaaf exemplaar tussen.
Voor 2 bumpers had ik nog een gave dial nodig en ik hoop dat ik ze heb gevonden, ze zijn i.i.g. onderweg en ik ben benieuwd want een foto is niet altijd eerlijk.
mvg, Frans
Hallo Frans,
Waar komen die wijzerplaten voor die bumpers vandaan?
Ik zoek er ook nog een,tips zijn zeer welkom.
Groeten.
M.C.
Hoi M.C.,
Van eBay heb ik 3 donor uurwerkjes gekocht waarvan 2 met op het oog redelijke dials.
Is in ieder geval veel goedkoper dan een dial opnieuw op laten maken
mvg, Frans
M.C. Schreef:
Hallo Frans,
Waar komen die wijzerplaten voor die bumpers
vandaan?
Ik zoek er ook nog een,tips zijn zeer welkom.
Groeten.
M.C.
Ok ,bedankt zal eens gaan zoeken .
M.C.