Deze Omega had ik nog niet geplaatst, heb hem van de week weg gebracht voor een service en om de pin holes op te laten vullen daar deze helemaal uitgelubberd waren en er nog maar een flinterdun beetje vlees aan zat.
Simon heeft ze weer netjes opgevuld, nieuwe plexi, kroon en wijzers weer netjes gelumed.
Al zeg ik het zelf, ze is weer prachtig geworden.
Voor de service, zoals je ziet kan deze kroon echt niet, er zit een mineraal glas in en als je goed kijkt kun je op de movement foto zien dat de pinholes bijna doorgesleten zijn.
Na de service, ik heb het achterdeksel niet verwijderd omdat het uurwerkje hetzelfde is gebleven, het is alleen volledig schoongemaakt, voorzien van een nieuwe veer, geolied en afgeregeld.
Met de nieuwe kroon en een plexie is ze weer nagenoeg in de originele staat.
En tot besluit een wristshot, het horloge is best wel groot voor zijn tijd, nl. 35 ex en 38mm incl. kroon. Zit nu op een oud leren bandje maar komt aan een grijs zwarte nato.
Je hebt helemaal gelijk Tom maar ik ben helemaal om, vond het eerst ook niks maar het staat echt mooi op deze oudjes en je kan niets meer beschadigen bij het bandwisselen
Ziet er weer goed uit,mooi spul die oude Omegas,Volgens mij heb je intussen wel een hele kist vol met dat oude Omega spul,ik zie er steeds nieuwe langskomen.
M.C.
Een kist vol…dat nou ook weer niet hoor
In mijn verzameling heb ik 3 handwinders 30T2, 3 Bumper automaten waarvan er nog 2 bij W&V liggen, 1 Conny en 1 Speedmaster, dat valt toch wel mee?
1945, al met Incabloc? Mijn 30T2 RAF is ook uit dat jaar (heb een uittreksel van Omega) en heeft geen shocksysteem. Het is niet onmogelijk, want de uitvinding zelf is uit 1934.
Een RAF uitvoering binnen mijn budget ben ik helaas nog niet tegengekomen
Dat is buiten de chronometer uitvoering wel de ultieme 30T2 imo
mvg, Frans
PeterLC Schreef:
1945, al met Incabloc? Mijn 30T2 RAF is ook uit
dat jaar (heb een uittreksel van Omega) en heeft
geen shocksysteem. Het is niet onmogelijk, want de
uitvinding zelf is uit 1934.
Die kan weer veilig worden gedragen. (tu)
Zijn de gaatjes nu helemaal doorgeboord en zijn daar nieuwe busjes in gezet of is dit anders opgelost ?
Ik ben hier wel nieuwschierig naar.
Groeten, Chris.
Ik kan me jouw nieuwsgierigheid wel voorstellen was er zelf ook nieuwsgierig naar
De kast is niet van rvs maar van een ander soort metaal legering, vraag me niet welke, de gaatjes zijn weer opgevuld en opnieuw doorgeboord.
Ze kan er op zijn minst weer 65 jaar tegenaan alhoewel ze niet meer zo intensief gedragen zal worden.
Overigens had ik zelf ook bedacht dat er rvs busjes in zouden komen evt. met loctite verlijmd maar dan zou je het blijven zien door het kleurverschil van de metalen.
mvg, Frans
diashock Schreef:
Die kan weer veilig worden gedragen. (tu)
Zijn de gaatjes nu helemaal doorgeboord en zijn
daar nieuwe busjes in gezet of is dit anders
opgelost ?
Ik ben hier wel nieuwschierig naar.
Groeten, Chris.
Als de familie compleet is dan mogen ze allemaal op het bordes en zal ik ze hier tonen
Probleem is dat ik net weer een mooie 30T1 (1937) voor weinig heb aangeschaft, met een beetje mazzel donderdag binnen en dan maar hopen dat er weinig aan hoeft te gebeuren.
mvg, Frans
Brutus Schreef:
I.d.d., altijd leuk om een familiekiekje te
bekijken;)