Omega 300 smp chrono

weet iemand of er een rubberband te krijgen is voor dit type Omega?

1 like

Is een zealande band gemaakt voor Omega niet geschikt voor dit model of wijkt deze af van de gewone SMPc 300 vwb lug width en kastvorm?

1 like

Ligt eraan wat voor rubberband je zoekt… een rubberband met 20mm aanzet? Krijg je toch bijna overal…

TS wil vast een rubber band die aansluit op de kast! :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Het nieuwe model is leverbaar met Omega rubberband. Die is zeker ook los te bestellen via een AD. Ik ben wel bang dat de case van het nieuwe model dermate anders is dat het niet gaat passen. Wat is het referentienummer van dit model? Ik was een tijdje terug op zoek naar een sluiting voor mijn Speedmaster, de lokale AD had een dikke catalogus met alle leverbare banden incl. ref. nummers waar de band op zou passen.

1 like

Ik heb geen idee. Maar waar kan ik die het beste kopen?

Yes idd.

Ik zou eens op https://www.zealande.com/en/ kijken en hen even vragen of hun bandje -standaard geschikt voor de gewone 2017 SMPc 300- óók op jouw horloge past!

Edit: is het deze niet?

https://www.zealande.com/en/rubber-straps/83-rubber-strap-for-omega-seamaster-diver-300m-chronograph-415mm.html

Vanuit Omega zijn er volgens mij geen rubberen bandjes beschikbaar; alleen voor de nieuwe grotere SMPc zoals @Stefanmol schrijft en die past niet op jouw horloge.

Op die Zealande strap zou je dan eventueel nog een Omega gesp kunnen doen; dat is óók weer wat gedoe maar kan wel dacht ik met een omweg.

1 like

Volgens mij is die er wel, maar OEM icm OEM sluiting (vlinderclasp) erg kostbaar

1 like

Stuur eens een link als je wilt?
Ik kan die niet vinden?! :neutral_face:

1 like

Geen link, maar een plaatje:

De oem clasp is een twin trigger release clasp. Erg mooi.

Volgens mij past dit ook op jouw kast. Die is ivm Valjoux 7750 slechts wat dikker toch?

3 likes

De kast van die chrono is 41.5mm volgens Zealande.
Kan deze strap niet op de Omega website vinden!

1 like

Ja dat is m. Super. Ga deze gelijk bestellen. Dankjewel!

1 like

OEM band Op jouw kast met de OEM twin trigger clasp

1 like

Deze zou je dus 2e hands moeten zoeken denk ik?
Mooie clasp!

1 like

Misschien de website van Ofrei even proberen

1 like

Dat gaat dan wél monies kosten als ze em al hebben! :sunglasses: :smiley:

2 likes

Ja honderden euros. Maarja wel the real deal. Ik zou Otto Frei gewoon eens mailen en kijken wat de ref.nr’s zijn en over welke bedragen we praten.

2 likes

Mooi😳 maar wel kostbaar denk ik.

2 likes

Ik schat bandje rond de 300 en clasp 175, tussen 5-600 klaar met btw en verz kosten…