Begin dit jaar een bod gedaan op een Omega 30T2 bouwjaar 1946.
Na een bedrag(je) overeen te zijn gekomen, geld overgemaakt en toen…niets.
Het betreffende horloge bleek nl. opeens zoek, pvd. dacht ik, niet goed geld weg en de Omega voor een hoger bod naar een ander.
Het plan was om even op visite te gaan om mijn geld terug te halen maar het bedrag werd netjes terug gestort met 1000 excuses, de verkoper snapte er ook niets van.
Maar goed ik was het hele horloge alweer vergeten tot ik vorige week een mail kreeg dat ze weer terecht was en of ik nog interesse had voor een lager bedrag.
Nou wist ik echt niet meer hoe of wat en meende me alleen te herinneren dat de dial opnieuw was opgemaakt meer niet (jaja ik word oud).
De Omega dus opnieuw gekocht en betaald, afgelopen vrijdag TNT aan de deur die een briefje in de bus stopte dat ik niet thuis was???, ik zit nb. 5 meter van de bel en die hoor je aan de overkant van het kanaal, maar goed afgelopen maandag opgehaald en dat viel niet tegen, alle rekeningen er bij (van het bedrag schrok ik echt).
Hier wat foto’s:
Dat ze voor het reparatie bedrag niet ook even de kast een beetje hebben opgeknapt, onvoorstelbaar (of ben ik verwend door W&V).
Ze is best wel groot voor haar leeftijd en ik moet zeggen de wijzerplaat is heel netjes gedaan.
Een blik op de ingewanden
En binnenkant achter deksel
Al met al best wel een mooi horloge voor een heel schappelijke prijs, ik ben er best wel blij mee en zal haar tzt. nog even licht laten polijsten want cape cod trekt dat klusje niet.
De man schaamde zich, daar in mei alles al rond was maar hij het horloge niet meer kon vinden, het bleek achteraf onder een logeerbed terecht te zijn gekomen :S
Persoonlijk vond ik het wel sportief dat hij 'm, nadat ze weer terecht was, eerst contact met mij heeft opgenomen maar eerlijkheidshalve wist ik echt niet meer hoe ze er uit zag, ik was dan ook blij verrast toen ik haar uit de verpakking haalde.
mvg, Frans
manu Schreef:
Mooi mooi .
Maar dat die verkoper na al die tijd je hetzelfde
horloge aanbiedt
voor een lager bedrag snap ik niet .
Ben ik weer te blond …
De man schaamde zich, daar in mei alles al rond
was maar hij het horloge niet meer kon vinden, het
bleek achteraf onder een logeerbed terecht te zijn
gekomen :S
Persoonlijk vond ik het wel sportief dat hij 'm,
nadat ze weer terecht was, eerst contact met mij
heeft opgenomen maar eerlijkheidshalve wist ik
echt niet meer hoe ze er uit zag, ik was dan ook
blij verrast toen ik haar uit de verpakking
haalde.
mvg, Frans
manu Schreef:
Mooi mooi .
Maar dat die verkoper na al die tijd je
hetzelfde
horloge aanbiedt
Ben ik weer te blond …
Deed iedereen maar zo , dan was het vast nog prettiger toeven op deez’ aardkloot:D
Mooi verhaal Frans en een prachtige aanwinst, veel plezier ermee!
Frans53 Schreef:
De man schaamde zich, daar in mei alles al rond
was maar hij het horloge niet meer kon vinden, het
bleek achteraf onder een logeerbed terecht te zijn
gekomen :S
Persoonlijk vond ik het wel sportief dat hij 'm,
nadat ze weer terecht was, eerst contact met mij
heeft opgenomen maar eerlijkheidshalve wist ik
echt niet meer hoe ze er uit zag, ik was dan ook
blij verrast toen ik haar uit de verpakking
haalde.
mvg, Frans
manu Schreef:
Mooi mooi .
Maar dat die verkoper na al die tijd je
hetzelfde
horloge aanbiedt
Ben ik weer te blond …
Opgemaakt of niet Frans, het is een erg mooie eindresultaat geworden (tu)
Het uurwerk ziet er ook nog schitterend uit.
Daar ga je weer veel plezier aan beleven!
Wat je zegt Freddy af en toe moet ik zelfs nadenken wanneer ik ook al weer jarig ben haha.
Dit zijn echt geweldige horloges, heb er nu 4 (allen verschillend qua uurwerk en dial) maar ze dragen erg prettig en lopen als een trein.
Mijn (door jou opgeknapte) geboorte jaar Omega draag ik alleen met speciale gelegenheden want ik ben bang om 'm te beschadigen
Overigens ben ik blij dat ik af en toe weer wat van je lees, dat betekent imo dat het goed met je/jullie gaat
mvg, Frans
Freddy Schreef:
Ja Frans, die van '53 beginnen soms al eens iets
te vergeten. Ik zou het na die tijd ook niet meer
weten.
Is een zeer mooi horloge en mooi opgemaakt die
wijzerplaat en dit in combi met een monument van
een uurwerk.
Denk niet dat het een militair is geweest, de plaat is volgens mij opgemaakt met als voorbeeld het origineel maar ik kan me vergissen.
Veel 30T2 Omega’s worden aangemerkt als “militair” maar zijn dat imo niet, wat wel zou kunnen is dat ze afgeleid zijn van het militair type.
Zelf ga ik er vanuit dat als het om een militair horloge gaat er ook een aanduiding in het deksel is gegraveerd en evt. een arrow op de wijzerplaat.
mvg, Frans
Michkh Schreef:
Prachtig horloge, alsnog gefeliciteerd met je ,
uiteindelijk toch, aanwinst.
Mooie wijzers heeft dit oudje? Was dit horloge
vroeger ook militair? Gezien de wijzers?