Omega 30T2, stainless steel 1945??

Beste mensen, iemand enig idee of mijn vermoeden klopt? Dit horloge werd hoogstwaarschijnlijk door mijn vader gekocht in september 1947 op Java. In zijn dagboek schrijft hij een zo goed als nieuw Zwitsers horloge gekocht te hebben op 23-09. Geen merktekens op kroon, glas en kast. Het loopt ‘als een klok’ en ik draag het dagelijks met veel plezier.
Hartelijk dank vast voor reacties!

10 likes

Dat zou kunnen. Gaaf ding. :+1:
Op het uurwerk binnen staat een serienummer waarmee je het productiejaar tot op redelijke hoogte kunt vaststellen.

Edit: Wel zo verstandig dat je hem niet zelf openmaakt als je daar nog geen verstand van hebt btw.

Zeer fraai horlooge. Zeker dicht laten. Radium dial (in wonderbaarlijke staat, als je 't mij vraagt) maar de wijzers zijn afgebrokkeld. De kans bestaat dat het ding vol radioactief stof zit. Dus niet zelf mee gaan klooien.

1 like

Dank je. Nee, maar niet zelf openmaken. Heb daar gelukkig ook geen gereedschap voor.:smile:

Het zelfde spul als in de wijzers lijkt op de cijfers te ‘liggen’.

Correct, en dat hoort zo :slight_smile:

http://chronomaddox.com/omega_serial_numbers.html

Misschien heb je( @Nieke) hier steun aan wanneer hij open is geweest. Mooi horloge met een uniek verhaal. :+1:

Super bedankt jongens!

1 like

Ja Radium stof wil je echt niet inademen, doordat het in de kast en achter glas zit wordt de alpha straling wel tegen gehouden (gamma niet trouwens) maar als je het recht in je longen krijgt ben je de sjaak…