Omega 352 bumper

Hallo allemaal,
Ik krijg de kans om een Omega bumper automaat aan te schaffen, 18K goud met caliber 352. Volgens kenners zouden zowat alle bumper automaten kampen met enkele gebreken of problemen bij het dragen van dit werk aan bepaalde onderdelen. Hierdoor zou het horloge vlug vast kunnen lopen. Is het daarom niet aan te raden om dit horloge dagelijks te dragen? Of klopt dit verhaal niet? Hier enkele foto’s van het horloge.

2 likes

Even naar de juiste categorie geplaatst, ik hoop dat je dat niet erg vindt. Bumper techniek is gevoeliger voor slijtage en storingen en onderdelen beginnen echt schaars te worden. Ik zou het persoonlijk niet dagelijks dragen.

Edit: Mooi exemplaar overigens :+1: Probeer eens wat duidelijker foto’s zonder spiegeling te maken? Ik ben benieuwd of dit al dan niet een opnieuw opgemaakt exemplaar is.

1 like

Dank u voor u reactie. Het is ook niet de bedoeling dat ik dit horloge dagelijks zou dragen, de eerste week wel, net zoals de kinderen zouden doen en dan ligt het speelgoed daar om misschien nog eens 1 keer per jaar om de pols te doen en verder af en toe even opwinden en dan weer de doos in…

1 like

Ik heb ook wel vermoedens

dat heb ik laten controleren, maar deze was origineel, geen opgemaakte dial. Hij is door vele handen geweest om dit te controleren maar niemand kon ook maar iets vinden wat erop leek dat deze dial opgemaakt was. Het is een honinggraat dial

1 like

Er staat geen swiss made op de plaat.

jawel, staat er wel op. Maar helemaal onderaan en met mijn mobieltje kan je dat nooit scherp nemen dat je het kan zien. Maar zelf zag ik dat helemaal onderaan wel “swiss made” staat.

1 like

Hm. Ik zou zelf in elk geval deze niet kopen.
Je hebt gelijk dat textured dials nog lastiger zijn om te beoordelen.

Dat klopt ook. Daarom dat enkele mensen dit horloge gezien hebben. Maar ik kan nog steeds alle kanten op. De prijs vond ik wel ok, zeker voor een 18K gouden horloge.

1 like

Wil je dat delen, ov een indicatie?

Ach, had ik het in de verkeerde categorie geplaatst? Erg? Nee hoor, het moet al flink hommelen eer ik iets erg vind hoor! :rofl: :rofl: :rofl:

1 like