Omega 57 Saffier in het echt?

Ik kom via de site van Omega niet verder en heb lokaal een aantal juwliers gevraagd die het ook niet weten.

weet iemand waar ik de Speedmaster '57 afgeleide met saffier (331.10.42.51.01.002) in het echt kan bekijken (omgeving Utrecht)?

Ten opzicht van de oorspronkelijke moontwacht (ook saffier) ben ik bang dat de '57 veel te hoog is voor een 20.5cm pols.

5 likes

Ace juwelier Amsterdam heeft diverse 57’s

1 like

Ja tis wel n fors ding, 16mm hoog de rechter op de foto)

Is die linker vergelijkbaar qua dikte met de moonwatch? Zou je een vergelijkbare wrist shot willen maken?

Er staat hier op het forum ook een trilogy uitvoering te koop. Die is wat bescheidener van formaat. :+1:

1 like

Een speedy 60th anniversary is het beste alternatief. :grin::sunglasses:

7 likes

Die dus.

1 like

De linker is de Dark side of the moon (zwart keramiek) in 44.25mm.

Die is zelfs 16.3mm dik

En dat komt vooral door de bolle glazen achterkant.

De originele speedmaster is 14mm dik, maar heeft geen zichtbodem

Ik heb al twee versies van de 57 gehad. De blauwe en de getoonde. De getoonde heb ik al eens kunnen bewonderen bij Schaap en Citroën in Utrecht.

Voor mij was de hoogte nog niet zo zeer een probleem, maar meer de doorsnee. Deze is 42mm, maar draagt gevoelsmatig groter. Voor de wat smallere polsen daardoor wat minder fraai.

Als ik de impertinente vraag mag stellen, wat is de polsomvang? De moonwatch zelf is ook 42 - en dat is geen probleem. De getoonde is alleen zoveel dikker dan dat… Heb jij die blauwe? Welke is dat

Wordt echt helemaal dol van al die varianten :joy:

Mijn polsomvang is 19,5 cm. Ik heb ze beide niet meer, juist vanwege de grootte. Ik heb nog wel ‚archiefbeelden’, beoordeel zelf maar.

2 likes