Omega advies gevraagd

Geachte mede liefhebbers,

Ik heb een speedmaster op het oog echter hij wordt als full set geadverteerd maar er staat op de kaartjes geen serienummer…

Kan iemand mij vertellen of ik hier ver van weg moet blijven of dat dit vaker het geval is.

Bij voorbaat dank!!!

Gr

V

Ik zou er van weg blijven om twee redenen:

• kaartje hoort als hij er origineel bij hoort voorzien te zijn van overeenkomend serienummer.
  • de speedmaster komt volgens mij niet in de houten doos die hier is afgebeeld; die was volgens mij voorbehouden aan de luxere omega’s. De speedy hoort volgens mij in een zwarte doos.

Kortom; lijkt bij elkaar geraapt en niet bij elkaar horend.

1 like

shehrazad’s palace kan ik ook niets op terugvinden, er is wel een horlogewinkel in Californië die Shehrazard’s palace noemt, maar lijkt me sterk dat die hun eigen naam fout spellen.
De doos daarentegen wil niet altijd iets zeggen: Veel dealers, zeker vroeger, namen gewoon de eerste Omega doos die ze tegenkwamen bij een verkoop.

Volgens mij is het een Franken.

https://uhrforum.de/omega-speedmaster-3570-50-00-mod-gemini-iv-sapphire-caseback-t311585

Mika

Sowieso een mod maar lijkt wel een echte speedy toch?

Hehe, waarom heb je de foto bijgeknipt? Bang dat iemand hem weg pikt? :stuck_out_tongue:

Ik volg hem ook al een tijdje. Als het een echte Gemini was, dan had ik hem al laaaaaang gekocht. :slight_smile:

Hahaha, nee hoor :joy:

Maar ging om de kaartjes en niet het horloge

Vind het allemaal wat dubieus aan doen vandaar mijn vraag hier.

Een Gemini Ref nr.35658000 lag te koop voor 5850EU bij juwelier Langeler (verkocht ondertussen)
Die heb ik laten liggen… :thinking:

Bij twijfel: niet inhalen!..

Als het ergens niet goed voelt…er komt altijd wel weer iets anders voorbij