Omega advies gevraagd

Ergens in 2012 wil ik mijn graal aanschaffen. Maarja, welke?

Ik zit erg te twijfelen tussen de nieuwe Seamaster Professional 300 M. Ceramic en de “oude” Seamaster Planet Ocean.

Over smaak valt natuurlijk niet te twisten, maar welke zouden jullie nemen en waarom?
(uurwerk,materiaal,grote etc.)

Alvast bedankt.

Martin.

martin11383 Schreef:

Ergens in 2012 wil ik mijn graal aanschaffen.
Maarja, welke?

Ik zit erg te twijfelen tussen de nieuwe Seamaster
Professional 300 M. Ceramic en de “oude” Seamaster
Planet Ocean.

Over smaak valt natuurlijk niet te twisten, maar
welke zouden jullie nemen en waarom?
(uurwerk,materiaal,grote etc.)

Alvast bedankt.

Martin.

Martin,

3 weken nu om de pols (nieuw aangeschaft) een Omega seamaster Planet Ocean Big size type 22005100. Kan hem je echt aanraden, een beest van een klok en iets groter dan de 300 m die ik persoonlijk wat “gedateerd” eruit vind zien en de stalen band vind ik van de PO gewoon vele malen mooier dan van de 300m.

Ik heb er geen spijt van dat ik deze robuuste , sportieve, en toch ingetogen Omega PO heb aangeschaft.2500 c uurwerk is gewoon geweldig en loopt perfect op tijd = 1.2 sec per 24 op dit moment sneller.

Gr Henk.

De Planet Ocean. Waarom?? Komt wat robuuster over.
Daarnaast vind ik de indexen mooier.

+1 voor de P.O.

Dit omdat ik de band, de en vooral de wijzers en de indexen vele malen mooier vind dan die van de professional. Vooral de wijzers van de professional kunnen mij niet bekoren. Persoonlijk zou ik dan voor een 42 of zelfs een 37 mm gaan.

+1 voor de P.O.

De wijzers van de SMP zijn idd vreselijk

most def the planet ocean. Oogt gewoon moderner en is een classic in wording! :slight_smile:

Toevallig het zelfde dilemma gehad, heb toch gekozen voor de SMP, totaal geen spijt van de keuze…maar de Planet Ocean blijft nog steeds trekken. Persoonlijk vindt ik de SMP tijdlozer en minder opzichtig. Eigenlijk maakt eigenlijk het niet uit welke je neemt, het zijn beide mooie uurwerken, succes ieder geval.

PO vind ik wat stoerder en de SMP wat eleganter. Als ik er nog geen had en moest kiezen… de SMP, maar dan zonder ceramische bezel.

Marnix…bij een stoere vent hoort een stoere klok…foute keus van je dus…:wink:

Ach mijn keus is wel oke met de PO big Size alleen 1 nadeel, in de auto trekt het stuur steeds naar links…:smiley:

Bigrosa Schreef:

Marnix…bij een stoere vent hoort een stoere
klok…foute keus van je dus…:wink:

Voor de stoere klussen heb ik m’n Monster en G-shocks. Bij een mooi merk als Omega ga ik eerder voor iets nets.
Ik bedoel, bij een AP zou ik eerder voor een Royal Oak dan voor een Offshore gaan, als je begrijpt wat ik bedoel.

Ach mijn keus is wel oke met de PO big Size alleen
1 nadeel, in de auto trekt het stuur steeds naar
links…:smiley:

:smiley: Is ook mijn nadeel geweest. De full size is net wat aan de grote kant en de mid-size vind ik te klein. :X

Absoluut de Planet Ocean, ik ben geen fan van de wijzers op de SMP, terwijl ik kwijl van de wijzers op de PO. Daarnaast vind ik ook de rest van het uiterlijk van de PO heel erg mooi.

Ik heb zelf recentelijk de SMP ceramic in het zwart aangeschaft en geen seconde spijt van gehad. De PO was voor mij ook simpelweg te groot.
Ik vind de ceramische bezel een veel chiquere uitstraling hebben en zou die dan ook zeker nemen ongeacht welke van de twee je kiest.
Succes met de keuze en je hebt aan beiden een superklok.

BLC Schreef:

Ik heb zelf recentelijk de SMP ceramic in het
zwart aangeschaft en geen seconde spijt van gehad.
De PO was voor mij ook simpelweg te groot.
Ik vind de ceramische bezel een veel chiquere
uitstraling hebben en zou die dan ook zeker nemen
ongeacht welke van de twee je kiest.
Succes met de keuze en je hebt aan beiden een
superklok.

Idd, de PO komt er ook uitgebreid aan met ceramica. Ik vermoed dat Daniel Craig ook een ceramische bezel gaat krijgen.

Tot zover iedereen alvast bedankt voor zijn advies/mening.
Duidelijk is dat de meeste de PO prefereren.

Martin.

martin11383 Schreef:

Tot zover iedereen alvast bedankt voor zijn
advies/mening.
Duidelijk is dat de meeste de PO prefereren.

Martin.

Kijk vooral waarom iemand een bepaald model prefereert en kijk of dat ook iets is wat voor jou geldt. De meeste horlogeliefhebbers hier hebben meerdere horloges. En een duikhorloge wordt toch vaak gezien als iets stoers, waardoor misschien velen de voorkeur voor een PO hebben. Daarnaast hebben ze een net horloge voor onder een pak ofzo.
Wil je juist een plattere en elegantere duiker, dan kan een SMP weer beter bij je passen.

RC Schreef:

+1 voor de P.O.

De wijzers van de SMP zijn idd vreselijk

De wijzers van de SMP vind ik voor een duiker in het donker ook moeilijk afleesbaar.

Als een desk-diver vind ik em weer helemaal top. Hij grijpt terug naar de roots van de Plongeur wijzer, zoals je die o.a. vindt in een Ploprof. Maar toch door het skeleteren en polijsten heeft ie een elegantere uitstraling gekregen.

Over moeilijk afleesbaar in 't donker. Door het verlengen/vergroten van de wijzers valt het driehoekje van de minutenwijzer nu precies op de indexen, waardoor het voor mij nog moeilijker is geworden om de tijd af te lezen in 't donker. Misschien ook iets om rekening mee te houden?

SMP in zwart met ceramic, absoluut !!

Waarom ?
Super horloge, tijdloos en door de nieuwe bezel toch weer helemaal 2012.

Nog wat vragen aan de kenners:

Wanneer moet/is het aan te raden om een Omega te laten servicen?
Wat zijn de kosten van een servicebeurt?
Kan dit bij een horlogemaker of “moet” dit bij een officieel Omegaservice-/verkooppunt?

Groetjes Martin.

Binnen de garantie uiteraard naar Omega, maar daarbuiten zou ik het zeker niet doen.
Service bij Omega schijnt (O)mega lang te duren, zelf heb ik hier geen ervaring mee.
Voor service zou ik naar Ferrie Schweitzer in Heerlen gaan en van Wesselink & Vreeken in Alkmaar hoor ik ook goede berichten.

Grt. René

Naar het schijnt is Ruud Kuiper van “Clockwise” uit Hellevoetsluis ook een aanrader!, weet dat hij Breitling ook onderhanden neemt. Ik ga er maar vanuit dat een Omega ook geen probleem is.

Buitendat de PO van Omega heeft na 10 jaar eens een beurtje nodig, van mijn part na 7 jaar. Dan zien we dan wel weer . Voorlopig lekker genieten van die “Puist” op m,n pols…(tu)