Omega allergie?

Hallo iedereen,
ik ben juist de fiere bezitter geworden van een omega planet ocean maar ik heb een probleempje…
Altijd als ik het uurwerk draag krijg ik jeuk aan mij pols…
Ik heb dit voordien nog nooit gehad met andere horloges uitgenome met een namaak breitling die ik gekocht had.
ik dacht dat het dus puur kwam door de slechte kwaliteit van het metaal dat gebruikt werd maar nu heb ik hetzelfde voor met mijn omega, en het is absoluut een authentieke.
Voor de rest heb ik absoluut geen allergieën…iemand enige ervaring of hulp,?want ik heb absoluut geen zin om terug een swatch te kopen ipv mijn omega automaat!!!

Allergie voor nikkel in staal kan overigens spontaan gebeuren, maar daar zal het waarschijnlijk niet aan liggen.
misschien heeft het te maken met de bodem van de Planet Ocean. Misschien schuurt die gravering wel een beetje in je pols doordat je hem wat los om de pols hebt zitten.
Ik heb wel een wat rode pols wanneer ik een horloge heb gedragen met een dichte bodem met een uitgebreide gravering.
Glasbodem, of gladde bodem nog nergens last van gehad

Mocht het een allergie zijn dan kan je altid nagellak aan de achterkant aanbrengen en hopelijk ben je dan er vanaf.
groet anton

stukje uit de muntkoerier over nikkel allergie
je kan je laten testen in het ziekenhuis of je inderdaad allergisch bent voor nikkel
of andere metalen,
groet André

Als je allergisch bent voor nikkel moet je dus nooit een Rolex kopen, die gebruiken in hun staal ( 904L ) een verhoogde concentratie nikkel ten opzichte van het normale roestvrijstaal 316L.

Niet mee eens… Bij zweterig weer heb ik van alles geprobeerd.(kunsttof, titaan, staal, goud etc) De beste remedie voor mij is geen horloge dragen maar als ik het toch perse wil dan kan ik m’n Rolex het langst dragen. Bij een leren band wil het nog wel eens helpen om die na het dragen schoon te spoelen met water. Nagellak over het metaal smeren heeft bij mij geen effect. Echt balen om als horlogeliefhebber geen horloge te kunnen dragen met warme dagen.

berni.nl Schreef:

Niet mee eens…

met een feit kun je het niet wel of niet eens zijn.

Is te kort door de bocht. 904L is veel meer corrosie bestendig dan 316L. Dus de materialen waarmee het gelegeerd is komen niet vrij wanneer 904L in contact komt met wat voor vloeistoffen dan ook. Dat is ook de reden waarom 904L zoveel wordt toegepast in de medische wereld. 904L is ook veel prijziger dan 316L

het is wel inderdaad zo dat ik in de loop van de dag meer het jeukerig gevoel krijg en inderdaad licht rood…
Het voelt ook heel warm aan. waarschijnlijk dus ook wat zweet enz…
Het is wel zo dat ik eens terug naar de juwelier moet om een extra halve schakel te laten weghalen want ze zit iets te los.
ik hoop dat dit al het probleem wat verhelpt…
moest het probleem niet voorbij gaan dan zie ik mij genoodzaakt om mijn planet ocean te verkopen…
Kennen jullie een kwalitatief horloge merk dat titanium gebruikt?

Olivier

Panerai, Porsche en volgens mij nog vele andere merken

Ook Omega heeft titanium modellen .

geeft titanium dan geen allergische reactie ?

Even een opmerking over het schoonmaken van een leren band met water: die moet je daarne dan wel behandelen met leervet. Anders gaat je band relatief snel kapot. Overigens kun je het beste helemaal een leren band niet met (veel) water in contact laten komen.

Voor wat betreft nikkel: ik dacht dat de meeste kwaliteitshorloges hoorgwaardig, nikkelvrij staal gebruiken?

Niels

Mido heeft ook een leuk model in titanium: een All Dial (volgens mij nog een ander model ook, maar dat weet ik niet zeker).

Niels

Ik heb een collega gehad met dit probleem Toevallig had ik nog een stukje plakvilt wat ik op de achterkant heb geplakt.
Zij draagt het horloge nu al jaren met veelpelzier. en al zij wil kan zij het plakplastic er zo weer aftrekken zonder beschadiging

Wellicht een idee voor jou om met plezier je horloge te blijven dragen.

Groet
Arie

Titanium geeft geen allergische reactie . Titanium is het materiaal ook gebruikt in het lichaam voor hermonteren van beenderen en bouten of tanden … etc… .

Klopt. Mijn heupen zijn hiervan gemaakt.

Zozo, dure heupen :wink:

En het vermelde stukje plastic aan de achterkant is geen optie?

Guus

Gisteren heb ik nog een halve schakel laten verwijderen en tot nu toe lijkt het veeeeeel beter.
Voorlopig zal ik mijn verkoop ideeën nog even opbergen…

Het voordeel aan titanium is ook dat het veel lichter is dan het gewoonlijk gebruikte materiaal.
Maar daar mijn planet ocean nu ook beter aansluit voel ik ook minder het gewicht ervan.

tot nu doe dus terug een gelukkige bezitter. wat zeker het geval niet was enkele dagen geleden.
De irritatie zal dus waarschijnlijk veroorzaakt zijn door het verschuiven.

Ondertussen had ik wel ook al eens gezocht naar titanium modellekes. Fortis heeft een heel mooie titanium limited editie van hun cosmonaut chronograaf nl de FORTIS B-42 OFFICIAL COSMONAUTS CHRONOGRAPH TITANIUM CARBON

groeten,
Olivier