Omega ancre wit goud briljanten. Wie oh wie kent dit type??

Dank! Zal het doen.

kan je een betere foto maken van de dial, met logo?

En van de sluiting met de merkjes

Is een echte uit de jaren 60. Ik denk wel vrijwel onmogelijk om te verkopen gezien de waarde van steen en goud maar een fraai en bijzonder horloge.

2 likes

Hoi Eline, fijn dat je foto’s hebt kunnen plaatsen.

Zou je van de achterdeksel, voorkant en de sluiting (de merkjes) een close-up kunnen maken?

Als je een smartphone hebt kan je vaak met 2 vingers uitelkaar doen op het scherm inzoomen.

Goed idee om te bepalen of deze legit is. Maar zonder ervaring kan iemand misschien maar beter niet proberen om een, potentieel dure, Omega te openen met een mesje.

Toch doen deze horloges het goed bij veilinghuizen, daar verbaas ik me regelmatig over.

Omega heeft heel veel verschillende jewelry dameshorloges gemaakt in de geschiedenis, en die zijn niet allemaal terug te vinden in de boeken.
De snelste manier is om de juwelier te laten kijken of het echt goud is, en echte diamanten. Dat is aan de buitenkant te zien. Als dat zo is zal het uurwerk ook wel echt zijn, dat is dan maar een fractie van de totale waarde.
Het ziet er overigens wel echt uit. Ik denk ook dat de kans klein is dat iemand zoveel moeite heeft gedaan om het na te maken. Dan kun je sneller wat Rolexen in elkaar flansen.
Handelswaarde van dameshorloges is veel minder dan heren, maar dit is (indien echt) wel een klomp goud en diamanten. Daar zijn wel liefhebbers voor.
Omdat het uit de familie komt heeft het wel extra waarde voor jezelf natuurlijk.

1 like

Nep… :wink:, We hebben er een perfect Nederlands woord voor. Laten we dat gebruiken in plaats van Engelse woorden, s 'il vous plaît (pun intended) (3x) :upside_down_face:

2 likes

http catawiki staat een gelijkaardige omega voor een geschatte waarde van +2,5K€

Zou je een foto van het uurwerk en graveringen aan de binnenzijde van de achterkant kunnen bijvoegen?

Leuk horloge!