Maar kwaliteit is hoog.
Mooi hoor!
Zal.mn Railmaster ook even posten. Dan zijn we iets minder alleen hier.
Railmaster strikt genomen uit de Seamasterreeks, maar de kastvorm zou AquaTerra zijn…
Zijn er kenners en weet-ers die dat uit kunnen leggen?
Volgens mij onhandige keuzes van Omega marketingteam
De Aqua Terra komt ook uit de Seamaster line-up, dus het past wel. Denk dat het een slimme keuze is geweest om geen aparte, nieuwe kast te maken. Probleem is alleen dat de AT wat bekender is geworden waardoor de Railmaster wat overschaduwd wordt.
Dát dus.
Thanks.
Denk overigens dat de Railmaster commercieel gezien nooit de credits van het grote publiek gekregen heeft.
En dat Seamaster altijd een grotere herkenbaarheid in de collectie heeft gehad.
Toch ook daarmee merkwaardige benamingen meegemaakt.
Er bestaan toch Constellation/Seamaster modellen?
Ik ga mijn kennis bkort naar weer eens oppoetsen.
Ik kan terugvallen op boomerspul: boeken
Chatgpt is 10x sneller, boeken en magzines 100x leuker
Voor mij de mooiste uitvoering van een quartz AT die ze gemaakt hebben. Donkergrijze plaat, verticale teak strepen, opgelegde indices… ![]()
Precies wat je zegt. Voor mij is deze persoonlijk echt prachtig en helemaal compleet zo!
Denk het ook! Het enige verschil was altijd dat de Railmaster goedkoper was dan de AT, daar krijg je dan een ‘mindere’ wijzerplaat voor. De rest was helemaal hetzelfde. Met dezelfde kast hadden ze nog kunnen overwegen om de band of kastafwerking anders te doen, was het meer eigen geweest en had het misschien meer erkenning gekregen.
Gek eigenlijk dat ondanks een "ijzer"sterke eigenschap dat ze behoooorlijk ongevoelig zijn voor magnetische velden.
En niet een beetje, maar mijlenver boven elk ander horloge.
15.000 Gauss.
Hoe relevant dat nog is in de huidige wereld daargelaten.
Vroeger dikke plaat weekijzer, nu slimme materialen voor veer en de hele rattaplan.
En de wijzerplaat, tsja, in deze kleurstelling uniek en heeel heel fraai.
Was voor mij een aanvullende reden om deze te kiezen van de 3 available kleuren.
Meestal oogt deze uitvoering wat flets maar zo ziet die er prachtig uit!
Dank je ![]()
Ik ben dol op het licht in de auto, perfect voor mooie foto’s. Gelukkig reed mijn vrouw, dus had ik mooi letterlijk polstijd.