Omega Aqua Terra only

Er was nog geen topic voor de Omega Seamaster Aqua Terra en aangezien het een zeldzaam mooi horloge is met veel varianten verdient dit model zijn eigen topic! Ik heb er zelf ook een paar en dit is mijn favoriet!

95 likes

@Nickjackelson kom er maar in :grin:

1 like

Ha! Een AT Topic. Dat verdiend deze mooie alleskunner zeker. Op leer, rubber of staal een horloge voor iedere gelegenheid.

49 likes

:smiling_face_with_three_hearts:

Gekocht voor mijn jongste zoon als hij groot is, maar voorlopig nog lekker zelf dragen. Heerlijk horloge, geweldig formaat en fijne bracelet.

40 likes

Al mijn horloges gaan naar mijn (nu 27 en 32-jarige) zoons maar niet voordat ik naar het verzorgingshuis ga :joy:

10 likes

Jaaaaa, wat een pracht horloge. Mijn eerste Omega en eentje die nooit zal vertrekken.

Hier op bruin leer en op de originele blauwe croco band.

33 likes

Je groene rubber band is nice! Welke is dat?

Mijn AT First gen. Quartz uit 2007 met blauwe wijzerplaat.

Vind de band en sluiting ook geweldig mooi

33 likes

Bij deze de AT die mijn pols regelmatig siert.

15 likes

Dankje, van ome Ali maar desondanks van een fijne kwaliteit.

Het is het voor 100% identiek aan de strap die Squale voor €60 als origineel verkoopt.

Voor meer info verwijs ik naar een topic mbt mijn zoektocht naar geschikt rubber voor de AT.

Rubber voor Aqua Terra: advies gevraagd

1 like

Draag de mijne altijd op leer, fantastisch mooi horloge.
30 jaar en nog steeds up to date

26 likes

Dan zou je een prototype o.i.d. moeten hebben😅. De AT is geïntroduceerd in 2002.

1 like

:rofl:
Mijn idee is om de jongens als ze voor het eerst vader worden de omega’s te geven. Mocht dat niet kunnen of mochten ze geen vader willen worden, dan verzin ik wel een andere reden. :+1:

Leek mij iig een leuke reden. De andere horloges verdelen ze maar als ik er niet meer ben.

3 likes

Wat een leuke draad. Inderdaad een schitterende lijn van Omega.

Kleine bastaard in de groep, maar het is toch echt een AT…geen seamaster danwel :wink: , maar dan wel weer met Co axial.

22 likes

16 likes

Caliber 2500 komt uit 2002.
De 36mm quartz staan er genoeg op chrono24 uit de 90er jaren

1 like

Nope, Aqua Terra was direct samen als quartz en co-axiaal beschikbaar, maar niet in de jaren 90.

Dat van chrono 24 zegt meer over de verkopers.

Hierbij de eerste catalogus van de AT

Uit 2002

4 likes

Omega vermelde trouwens een 28 mm, een 35 mm en een 38mm bij de quartz versies.

Zijn heel veel varianten inderdaad.

Historical Milestones of the OMEGA Aqua Terra Collection

• 2002 - OMEGA introduces the Aqua Terra with Caliber 2500
  • 2008 - New Aqua Terra generation with Caliber 8500
  • 2009 - Aqua Terra Chronograph and Aqua Terra GMT
  • 2010 - Aqua Terra Annual Calendar
  • 2011 - Aqua Terra Golf
  • 2012 - Aqua Terra GMT; Midsize Aqua Terra appears in James Bond movie “Skyfall”
  • 2013 - Aqua Terra Day-Date and Aqua Terra > 15,000 Gauss
  • 2015 - Limited Edition Aqua Terra > 15,007 Gauss “SPECTRE”; OMEGA introduces new Master Chronometer Certification; Aqua Terra Master Co-Axial appears in James Bond movie “SPECTRE”
  • 2017 - Newest Aqua Terra generation with redesigned cases and new movements; Limited Edition Aqua Terra GMT WorldTimer in platinum
  • 2019 - Regular release Aqua Terra GMT WorldTimer; Aqua Terra “Ultra Light”
4 likes

Waarschijnlijk omdat van veel Omega serienummerzoekmachines geen hout klopt.

1 like