Rubber voor Aqua Terra: advies gevraagd

Wie kan mij van advies voorzien? Ik kan als TL-1 lid niets plaatsen in de categorie “horlogemarkt - gezocht” maar wellicht dat mijn adviesvraag hier gesteld kan worden.

ik heb onlangs een Omega Seamaster Aqua Terra op donkergroen leer aangeschaft (41mm). Ik ben op zoek naar een mooie (liefst groene) rubberen band van kwaliteit.

Volgens de AD (S&C UT) is er geen losse band voor een AT te bestellen (wel voor de Seamaster 300).
Enig online zoekwerk levert veel ongewenst Etsy en Ali spul op. De enige serieuze kwalitatief verantwoorde optie is blijkbaar “Zealande”.

Is er iemand ervaringsdeskundig die een tip heeft over wat en waar aan te kopen?
(Ik wil trouwens (nog) geen stalen band)

De FKM banden van Oompie Ali zijn anders best heel erg uitstekend goed!

3 likes

@royke74 of @MotoSkooly kunnen jullie helpen?

1 like

Heb zelf ook een AT en vind dit wel interessant. Zoeken geeft inderdaad veel AliEtsy. Groen is een uitdaging. De kleur van de Zealande band komt mij wat ‘hard’ over. Vraag me af of dat wel past bij elkaar.

1 like

Dank! Ik neem aan dat hij forumlid is?

1 like

Nee hij heeft het over een chinese site :sweat_smile:

4 likes

Nee, ik bedoel dan echt aliexpress.

Kijk, voor de prijs hoef je het proberen niet te laten. Je wordt er niet veel armer door indien het niks is.

1 like

Laat dat nou direct de reden zijn waarom ik deze nog niet besteld heb. Ik denk dat ik eerder een zwarte zou nemen. Beter nog een donkerdere groene band, beter bij de dial van het horloge passend.

1 like

Dat is wel zo maar het voelt gewoon niet lekker, goedkoop siliconen spul om mijn gekoesterde horloge (zal aan mij liggen). Buiten dat krijg ik van de siliconen banden op mijn Garmin uitslag op de pols.

1 like

Haha, ik ben kaal maar soms ook een beetje blond.

2 likes

Ik snap wat je zegt en kan me dat ook wel voorstellen.

Er is echter een comparising topic geplaatst door @junior. Hierin wordt de kwaliteit van de strap onder de loep genomen. En deze is exact hetzelfde als van het origineel. Ware het niet dat dit dan een vergelijk tussen Ali en Squale is.

Edit:

Ook op Ali is zowel goedkoper siliconen rubber als kwaliteit FKM rubber te koop. Zelf heb ik Ali tropic banden voor op m’n Squale en deze zijn niet van de doorsnee plakbende siliconen rubber.

3 likes

Interessant, ik ga dat topic eens opzoeken.

2 likes
3 likes

Met Omega banden moet je bij Ali wel even voorzichtig zijn @Nickjackelson. Er zijn banden bij Ali/Etsy die gewoon helemaal nep zijn, zien er exact hetzelfde uit als de echte incl. Omega logo maar van beduidend mindere kwaliteit/afwerking. Gewoon even opletten en kijken wat je wil. Zealande is een mooi alternatief, lees er goede dingen over.

De FKM banden waar wij in de Squale kroeg over praten (‘summit’, ‘tropic’ en ‘rally’) zijn dikke prima en die zijn merkonafhankelijk. Dus als dat je smaak is kan ik ze zeker aanraden! De linkjes staan hierboven in de post van de kleine Gup, dus niet de grote … :wink:

2 likes

Ik zit te twijfelen of ik mijn AT op zealande of op een Erica m’n strap zet. Ik heb een zealande op mijn 300 chrono en een m’n op de 300.
Dragen beide super goed.

1 like

Ik heb dat bandje uit de link van in de Squale kroeg mede ook op basis van kleine gup toch maar bij “Oompie Ali” besteld. Ik kan daarna altijd ook nog bij bijvoorbeeld Zealande orderen. Thanks voor de input!

2 likes

Heb je toevallig een link van de bestelde strap?

Hoge Kwaliteit Fkm Horloge Band Quick Release 20Mm 22Mm Fluororubber Bandjes Nieuwe Ontwerp Polsband Voor Mannen Duiken horloges - AliExpress

1 like

Nou, hiermee ga je aangenaam worden verrast!

2 likes

Grappig, ik zou dus juist expliciet een wat duurdere tropic van Ali kopen. Heb uitstekende ervaringen met FKM rubber van Ali, de tropics van rond de 11 a 13 euro.

Maar ik vind rubberen banden die aansluiten op een kast dan ook verschrikkelijk, en vouwsluitingen.

Een rechte tropic met gesp staat erg cool bij een AT.

4 likes