Squale only, aka de Squale Kroeg 🦈 (Deel 3)

Daar kan ik nog onder gaan :blush:

1 like

I know. We gaan zondag wel zien of 't genoeg is … :sunglasses:

Je moet ook een beetje mazzel hebben hè, dat je net iemand treft die op zoek is naar deze uitgave. Beetje geduld ook. Maar dat heb jij wel geloof ik. Ik had het al opgegeven. :wink:

1 like

Mogge! :coffee:

13 likes

De week is weer door midden, Squale gang!:beers:

Damn, wat is die Von Buren case toch geweldig!:smiling_face_with_three_hearts::muscle::+1::shark:

13 likes

8 likes

Bij mijn Squale Matic Thalassa zit een mooie dikke zwarte rubberen band. Draagt lekker en oogt sportief. Vind ik … :sunglasses:

Die band staat ook wel bekend als een FKM ‘SUMMIT’ band en wordt in het blauw bijvoorbeeld ook meegeleverd bij de gelimiteerde Squale Matic Dark Blue Mesh Gendarmeria (klik), die we hierboven net hebben besproken. Het bandje kost ergens rond de 70 euro bij een Squale AD. Hij ligt ook bij Ali (klik). Daar ben je voor iets meer dan een tientje klaar. Maar ja, krijg je dan geen rotzooi in huis … :thinking: de vraag die we onszelf telkens weer stellen.

Ik heb het erop gewaagd, mede omdat mijn eerdere ervaringen met Ali FKM bandjes meer dan prima zijn. Dus, de proef op de som! Wat zijn de verschillen met de ‘echte’ Squale band?

… nou niks dus. Echt hélemaal niks.

200w

Tja, de Ali-band is exact maar dan ook werkelijk exact hetzelfde als de band die bij mijn Thalassa zit. In alles, het relief, de maatvoering en vorm, de soepelheid, de achterkant, de opdruk van ‘22 mm’, de veerkracht van de quick release bars. Ik zie, voel en ruik geen enkel verschil. Zelfs de sluiting is helemaal hetzelfde, behalve dat Squale er natuurlijk Squale op heeft laten graveren. :wink:

Verrassend? Nee, voor mij niet! Ik heb al vaker geroepen dat bijvoorbeeld de sjieke tachtig euro vintage tapered Tropics, uitgebracht door de ‘kenners’ en influencers, vaak hetzelfde zijn als de zes euro versie in de Chinese webshop. Maar ja, we laten ons graag voor de gek houden.

Oh trouwens, ik vind deze oranje eigenlijk best wel cool. Net zoals de zwarte van Squale zelf, een blijvertje!

I agree! :star_struck:

20 likes

Definieer rotzooi? Ik heb tropic bandjes.van Ali getest en die bleken net als de dure merken ook van FKM te zijn. Mogelijk dat de afwerking her en der tekort schiet. Vraag is dan wel of het dat nog steeds waard is voor een 10e van de genoemde prijs. Mijn map vol met die dingen in alle kleuren en maten geeft mijn standpunt wel aan, geweldige dingen!!!

3 likes

We zijn het eens hè!
:beers:

3 likes

Bizar toch enerzijds… maar dank voor het uitzoeken!!!

2 likes

Ah joh was veel te snel met mijn bericht, had het epistel eronder nog niet gezien waar je hetzelfde betoog hield… Top!!

3 likes

giphy

4 likes

hahhaah yes…

1 like

@junior je noemt wel een belangrijk ding. Veel mensen zijn stellig tegen het kopen van deze bandjes op Ali en ik begrijp het! Maar men moet begrijpen dat kiezen voor de duurdere niet hoeft te betekent dat die uit een andere / betere fabriek komt. Vaak wordt er met een merknaampje en dure verpakking The Matrix over je ogen getrokken. Het voelt dan dat je het goed gedaan hebt maar in werkelijkheid heeft er nog een extra tussenpersoon grof geld verdient over de rug van die Chinezen. Dus ja waarom koop ik daar wel, omdat ik zo weet wat ik koop, geen poespas sjieke verhalen en niet onnodig teveel betaal. En mensen die denken dat er alleen maar troep uit China komt beseffen niet hoeveel merkspullen in je huis al daar (deels) vandaan komt

6 likes

Men moet natuurlijk helemaal niks. Maar had ik al gezegd dat we het eens waren? Ja hè! :wink:

Wat anderen doen moeten anderen lekker helemaal zelf weten. Ik ben geen evangelist en ik ga ook zeker niet proberen anderen te overtuigen van welk gelijk dan ook. Ik constateer slechts dat ik een ontzettend leuke oranje band heb gekocht, die verdacht veel lijkt op een OEM-band. Zelfde fabriek? Ik zou er wel een flesje op durven te zetten. Is dat erg? Welnee. Slim juist.

Oh sorry, ik word elders verwacht …

come-here-im-ready

Trusten!
:sleeping:

5 likes

Congrats met de nieuwe band! Ja, een oranje heb je toch wel nodig, als je een Squale hebt. :sunglasses: Toch wel een opvallende constatering. Beetje ‘Keuringsdienst van Waarde’-gevalletje. Maar even wat anders. Hoe lang duurde bij jou de levering van die banden? Ik zie dat ik die van mij pas op 19 mei kan verwachten. Dat duurt toch best lang, vind ik dan.

Weer een dagje genieten van m’n heerlijke Squale, op ‘mini Friday’. :grin:

Werk ze vandaag, Squale famiglia!
Bijna weekend!!! :beers:
Oh Wow Mini Donuts

7 likes

But ofcourse…

1 like

Goedemorgen allen,

Ik was ook al overtuigd van de banden bij Ome Alie. En deze banden die jij laat zien, zijn inderdaad exact hetzelfde. Lekker heur!

Doe haar vanavond de groeten van me… Oude scharrel van me :rofl:

1 like

Inderdaad!!!

10 likes

Bedankt voor het delen van je ervaring @junior blijf het bijzonder vinden dat er zo veel te vinden is op aliexpress maar dat het zoals in dit geval dan ook nog net zo kwalitatief is als je meegeleverde Squale rubber is helemaal opmerkelijk vind ik!

2 likes

Ben ik het niet mee oneens

9 likes