Rubber voor Aqua Terra: advies gevraagd

Ah, okay. Ik ging vanuit dat hij een andere band bedoelde omdat hij schreef dat hij “expliciet een iets duurdere variant van Tropic” gekozen zou hebben

1 like

Je hebt ze ook in het middensegment van 4-6 euro en lager segment tot 3 euro :rofl:.

Dat ik over hoger en lager segment durf te spreken :sweat_smile::joy:.

2 likes

:rofl:

1 like

Graag gedaan enne …

:arrow_down:

2 likes

Ik sluit me hier volledig bij aan. :blush: Inclusief schaamte. Maar het is echt waar dat er enorm verschil is tussen 3 Euro op Ali en 12 euro op Ali.

Merk op dat mijn banden van 12 Ali euro’s veel beter zijn dan mijn 40-70 euro tropics van micro brands. Echt beschamend veel beter.

3 likes

Eens en soms zijn ze de banden gewoon exact, maar dan ook ‘exact’ hetzelfde: Klik … een AD op Cyprus vraagt bijv. 70 euro (excl. verzenden), Ali rekent 12 euro (incl. verzenden). Dat scheelt nogal. Enige wat je mist is de merkgravure op overigens exact dezelfde sluiting.

We laten ons soms graag voor de gek houden! :beers:

4 likes

Heb zojuist van Ali een sailcloth band binnengekregen van ZL watch strap store voor €12,46.
Geweldig mooie kwaliteit! :+1:

2 likes

Bij een klasse horloge als een Aqua Terra hoort een mooie echte rubber band vind ik.

Ali FKM heb ik ook en voor het geld is het echt niet slecht maar kijk eens bij Borealis of Isofrane bijvoorbeeld. Vulcanised natuur rubber voelt echt lekkerder op je huid.

3 likes

Je vergeet erachter te zetten “vind ik” … :wink:

Ikzelf vind juist de FKM bandjes heel erg prettig dragen. Overigens vind ik Borealis bepaald niet vergelijkbaar met een echte ISOfrane (beide gehad). Bijvoorbeeld de sluiting ziet er nogal gestansed blikkerig uit en de afwerking is ook ‘een tandje’ minder. Vind ik.

Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens. Ik zou zelf dan ook gewoon dé OEM Omega band erbij kopen. Kost wel een paar euro, maar dat geldt ook voor een ISOfrane. Ik kocht bij mijn SMP300 ook de echte band, dat voelde bij mij nét even wat fijner.

3 likes

Valt reuze mee. Isofrane nooit gehad, Borealis deze week overgenomen van een gewaardeerd HF lid. Bevalt goed t.o.v. FKM maar alles beter dan siliconen, dat zit me te ruw op de huid …

3 likes

“vind ik” :wink:

Je laat trouwens de beste sluiting zien van Borealis, dus wat dat betreft: Fraai. Dat het goed bevalt is fijn! Ieder zijn smaak en voorkeur en @Nickjackelson gaat er zijn voordeel mee doen. Of niet … :beers:

2 likes

In elk geval heeft TS nu de nodige ideeën…

3 likes

Dank, ik ga op basis van de positieve feedback wat betreft de FKM rubberen band eens proberen hoe dat bevalt. Daarna houd ik de opties voor een Zealande of eventueel een Isofrane zeker open. Het liefst zou ik voor origineel gaan maar die is helaas niet op de markt (behalve een blauwe versie van Omega die volgens mij niet eens los verkrijgbaar is).

1 like

Goed reviews lezen op Ali. FKM is fijn spul voor het geld.

2 likes

Inderdaad, ik ben pas sinds een maand of 4-5 op dit forum en heb een aantal topics gestart. Ik sta telkens weer te kijken van het aantal reacties en de betrokkenheid, of het nu een NA post is of gewoon een vraag (zoals deze…) :clap:

3 likes

Zeker, ik werd ca. 1,5 jaar geleden lid met een vraag waar een erfstuk horloge te laten herstellen. Ik dacht dat het bij die ene vraag zou blijven :joy:. Super veel nuttige hulp gekregen van heel vriendelijke ervaren leden. Ik voel me echt helemaal thuis hier.

3 likes

Pas maar op!
Voor je het weet loop je leeg op allerlei leuke nieuwe horloges, aanverwante artikelen (zoals bandjes) en wat dies meer zij … :sunglasses:

3 likes

Zoekt u niet verder en kijkt eens naar een band van Hirsch, de pure lijn. Ik heb een blauwe voor mijn AT en bevalt uitstekend, heel soepel, blijft geen vuil op plakken en verkleurd niet.

ps Ik zou voor een zwarte gaan, staat prima bij een groene wijzerplaat.

6 likes

Prachtig die combi!

2 likes

Wat een mooie combinatie! Natuur rubber voor een schappelijke prijs. Goede tip!

1 like