Eens:
Ja toch!
Het is nu de 11e. Weet niet wanneer je besteld hebt, maar 8-14 dagen is voor Ali-begrippen helemaal niet gek hoor. Ik had deze met een weekje in huis. Ook keurig dus. Mijn rally Tropic die ik uit Cyprus heb, heeft er 10 dagen over gedaan. Dus …
Ik vind het eerlijk gezegd niet zo opmerkelijk. Zo’n stukje rubber is ook maar een stukje rubber en het moet ergens gemaakt worden. @Eddio schreef het al; je halve huis staat vol met spullen uit China/Azië waarvan je geen besef hebt omdat er een label opzit wat anders doet vermoeden.
Overigens mijn zwarte Squale rally tropic is in dezelfde vorm niet bij Ali te krijgen. Maar het zou me echt niet verbazen als dat soort banden ook gewoon in China besteld worden door OEM’s. Uiteindelijk is het ook gewoon een kostenafweging. Slim dus.
Staat toch echt “made in Italy” op mijn bandje hoor.
Maar het blijven malafide Italianen, dus of het echt zo is…
Mussolini hebben ze ook niet voor niks aan zijn enkels opgehangen natuurlijk
Is dat je fliepeldingbandje?
Als het erop staat geloof ik het eerlijk gezegd wel.
Zoals geschreven, mijn zwarte rally Tropic ligt ook niet bij de Chinezen in de etalage. Ik heb trouwens geen idee wat daar opstaat. Zal vanavond eens kijken.
Het zal mij trouwens een worst zijn waar een horlogebandje gemaakt wordt, als het kwalitatief maar oké is. Mijn ervaring met FKM bandjes is eigenlijk nooit negatief, waar ze ook vandaan komen. Ook deze oranje (die ik dus ook in het zwart heb) is dikke prima!
Nee, klopt hoor. Ik ben ook deels Italiaans , maar gewoon ‘made in Holland’.
Zag op Gnomon de 30 ATMOS Aurora GMT Ceramica.
Vind hem wel wat hebben hoor. Niet naast mijn huidige GMT, maar als ik opnieuw mag bestellen haha!
https://www.gnomonwatches.com/products/30-atmos-aurora-gmt-ceramica
Ja, als ik nu een GMT zou kopen, zou het deze zijn. Wel een stukkie duurder. Maar zo mooi, vind ik dan.
Zeker.
Ook een pracht exemplaar!
Ik weet waarschijnlijk het antwoord al, maar waarom is de 1545 - Atmos 30 lijn zoveel goedkoper dan de 1521? Qua kosten kan het toch niet zo veel schelen?
Ik heb een Sub-39 en een 1545 GMT en ontlopen elkaar weinig qua finesse en bouw (maar wel ongeveer €500 in de praktijk…)
Nou, ik ben wel benieuwd naar jouw verklaring.
Ik heb, een tijdje geleden, de nieuwe 1545 mogen testen en heb zelf 3 1521jes en kwam tot de conclusie dat dit toch wel heel verschillende horloges zijn. Kastvorm is echt heel anders en de 1545 heeft eenzijdig AR en de kroon voelt ook heel anders. Maar ik moet zeggen dat ik het prijsverschil tussen enerzijds de 1545 en anderzijds de 1521 en zeker de Sub 39 ook best groot vind. Aan de andere kant vallen ze wat mij betreft nog alle drie wel in de redelijk betaalbare, maar wel héél erg goeie horlogeklasse. Dus, nou ja…
Dat laatste sowieso (prijs/kwaliteit). Qua productie kan het niet zoveel schelen. Ik heb sterk het vermoeden, dat het een zelf ingevoerd ‘klasse’ beleid is. 3 tiers zeg maar, 1545, 1521 en Matic (met de Sub-39 ergens tussenin en special editions als ciliegia on top).
Ik had namelijk graag die HS Johnson gekocht als ie in een 1521 case had gezeten… (om 3 verschillende Squale horloges te hebben)
Even voor de beeldvorming…
Maar ja, dat had idd wel een lekker kleurtje geweest, voor een 1521. Aan de andere kant, ik vind de nieuwe 1545 ook zeker geen verkeerd horloge.
De 1545 serie is eerst voor de Aziatische en Amerikaanse markt geproduceerd en waren in den beginne niet Swiss Made geloof ik. En ook niet in Europa verkrijgbaar. Ik dacht pas na 2016/2017 toen Squale meer distributeurs kreeg.
De 1545 heeft ook heel lang niet op de officiële Squale website gestaan.
De 1521 was heel lang de instapper van de professional serie.
Ja, dat had ik ook begrepen. Hoewel Squale een dergelijke kast ook al maakte voor Blancpain, in de '70s.
Oh, dat is echt nieuws, voor mij.
Waar werden ze dan gemaakt? En waar vind ik daar meer info over?
Ik weet niet meer waar dat nog te vinden is.
Er is jaren geleden een relletje ontstaan over de afkomst van Squale horloges. Omdat ze een keer een vestigingsadres hadden wat overduidelijk geen fabriek was of productiefaciliteit.
Samen met de introductie van de “Aziatische” 1545 werd al snel de conclusie getrokken dat alles dan wel uit China e.d. moest komen.
Het is heel goed mogelijk dat de assembly wel in Zwitserland gebeurde van de 1545.
Dat weet ik niet precies.
Misschien weet SirSqualeWhale er meer over.

werd al snel de conclusie getrokken dat alles dan wel uit China e.d. moest komen.
Mooie dynamiek hebben dat soort relletjes altijd. Dan is ‘iets’ ineens ook een soort van waarheid, omdat er wel een verband moet zijn tussen het een of het ander. Leuk, maar …

Omdat ze een keer een vestigingsadres hadden wat overduidelijk geen fabriek was of productiefaciliteit.
Ik ken heel veel bedrijven met bijvoorbeeld een vestigingsadres op de Zuidas. Tegenwoordig hebben ze er wel een vierkante meter vloer bij met een bureaustoel - vind de fiscus leuk - maar verder hebben die bedrijven hélemaal niks met Amsterdam te maken. Aan een vestigingsadres kun je dus geen conclusies verbinden.

geloof ik

Ik dacht
Daar ga je al.
Je presenteert e.e.a. wel als een feit, met jaartallen en alles erbij. Ik weet niet beter of Squale horloges zijn (ook na de overname door Maggi) gewoon swiss made. Sterker nog, ze zetten het zelfs op de wijzerplaat.
Dat er ook referenties exclusief naar Azië en/of Amerika zijn verscheept, dat kan zomaar en geloof ik direct. Doen meerdere merken maar 't zegt niks over de afkomst.
Maar goed, deze mythe houdt stand zolang het telkens als een feit op fora als de onze blijft rondgaan. Da’s dan ook wel weer lollig. Houden we tenminste iets om over te kletsen!
Plaatje voor de sfeer …
Ik heb het destijds uit 2e lijn wbt het produceren voor de Aziatische en Amerikaanse markt van de 1545. Dus van aannames is geen sprake.
Dat zijn wel feiten.
Dat ik niet exact de jaartallen uit mijn hoofd weet doet daar niks aan af.
Dat ik niet precies weet dat de 1545 in het begin “deels” uit Azië kwam en eventueel in Zwitserland in elkaar gezet werdt geef ik ook duidelijk aan.
Ik heb er destijds dicht op gezeten als moderator.
Er is zelfs een Squale uitgebracht ism het YouTube kanaal.
Ik sluit graag af met de opmerking dat “produceren voor een markt” (wat veel merken doen) echt iets anders is als produceren in een ander land.
Ik geloof er echt hélemaal niks van dat Squale horloges heeft gemaakt in Azië. Dat ze soms een enkel schroefje of bandje inkopen, tuurlijk … maar beweer nou niet dat er Squales in Azië zijn gemaakt. Broodje aap wat mij betreft. Check het anders even bij de eerste lijn. Stuur bijvoorbeeld Andrea Maggi een mailtje. Als je bewijs van Squale zelf krijgt ben ik de eerste om mijn ongelijk toe te geven en staat er een mooi flesje bubbels voor je klaar! Zo ben ik dan ook wel weer …

Er is zelfs een Squale uitgebracht ism het YouTube kanaal.
… ook een ism een DW Facebookgroep, die is best fraai trouwens.
Trusten!