Ik zag gisteren toevallig dat Omega een nieuwe Aqua terra Quartz heeft uitgebracht. Dit verwonderde omdat er toch sprake was van het schrappen van de quartz calibers.
Goed nieuws toch, maar… ze hebben het horloge lelijker gemaakt. De geappliqueerd logo of uurmarkeringen hebben plaats gemaakt voor geprinte versies.
Ook aanpassingen van het caliber, de snelle uuraanpassing is geschrapt. Dit alles voor dezelfde prijs.
Dat is ook hun bedoeling denk ik, een visueel verschil maken tussen hun quartz en automatische horloges.
Door de automatische horloge met fijne details mooier af te werken maken ze een verschil met de “goedkopere” quartz.
Deze zijn volgens mij trouwens te duur. Als ze dan ook nog de motor van dat quartz horloge naar beneden halen, ja dan is dit in mijn ogen een flinke stap terug. :(.
In dit opzicht vond ik hun oorspronkelijk idee om de quartzlijn te schrappen begrijpelijker. Op deze wijze verder gaan is moeilijker te slikken imo
Ik meldde dat Omega een nieuwe quartz Aqua Terra gelanceerd heeft, dus kan je er van uit gaan dat quartz blijft. De Aqua Terra behoort tot de Seamaster lijn, toch?