Omega art Deco

Misschien is de suveran van @vouwfietser nog te koop, een heel mooi en origineel exemplaar.
Succes!

Ik zal je vertellen wat mijn overweging is, puur persoonlijk, mijn gevoel hierbij… Wanneer je b.v. een nieuwe Hamilton tweedehands aanbiedt of een Seiko, merk maakt niet uit, maak je mooie foto’s van het horloge en een duidelijke beschrijving in je advertentie. Dat is meestal voldoende.

Wanneer je een vintage horloge te koop hebt (zie als voorbeeld de adv, van mijn Precimax hier op het HF) dan weet je dat liefhebbers en (merk)verzamelaars daar naar gaan kijken. Het is dan toch wel goed gebruik- zeker bij een vintage Omega o.i.d.- om een foto van het uurwerk en binnenkant achterdeksel te laten zien in de advertentie. Mijn overweging is: waarom doet deze adverteerder dat niet ? :slight_smile:

1 like

Thx voor de tip, ik pols eens

De kast klopt volgens mij wel. Er is minimaal 1 referentie met een jumbo kast en 20mm lugs - sorry, weet het nummer even niet uit mijn hoofd. Ik ken ze alleen uit de jaren 30, en die hebben een heel ander soort wijzerplaatopmaak. Ik denk dus dat het wijzerplaatontwerp dat ze voor de redial hebben gebruikt, niet klopt met periode van de kast en het uurwerk.

thx voor je bijdrag JackW. ik heb foto’s gevraagd van de binnenkant van het deksel en het uurwerk. Ik hou jullie op de hoogte
Trouwens zou Ref serie Nr 8983743 en gehausenr 9838419 zijn. Mss weten jullie hiermee meer?

Afhankelijk van welke nummers hij precies bedoelt, zou dat betekenen dat hij óf uit de tweede helft van de jaren 30, óf uit 1943 komt.

Het zou kunnen Jack, liet het ook een beetje in het midden omdat ik er zelf nog niet eerder een ben tegengekomen.
In ieder geval zijn er wel een aantal op en aanmerkingen te maken over deze Omega die verder onderzoek vragen imho.
Maar als ts 'm mooi vindt en de prijs er voor over heeft…

Het serienr. verwijst naar 1935>1940, het kastnr. is ook uit de jaren 30 dus het zou best eens kunnen zijn zoals Hidde aangeeft…maar of hij de vraagprijs waard is kan alleen jij bepalen, ik zou persoonlijk verder kijken zoals ik al aangaf.

Als voorbeeld een deksel van een jaren 30 Omega uit mijn kistje (overigens een stuk kleiner dan 38 mm :wink:

Helemaal mee eens.

Ik ook. Aan de andere kant: als kast en uurwerk inderdaad kloppen en in goede staat zijn, kan het lonen om er een correcte plaat bij te zoeken. Deze jumbo’s zijn tegenwoordig behoorlijk aan de prijs, dus inclusief de kosten voor een nieuwe wijzerplaat, kan het eindbedrag nog steeds weleens gunstig uitpakken.

Dat is waar, ik had de indruk dat ts gewoon een advies wilde en niet al teveel heisa op de hals wilde halen om een leeftijd correcte Omega aan te schaffen. Maar idd. als je er een leuk project van wil maken met misschien een (jaren) lange speurtocht naar de juiste parts kan het eindresultaat uiteindelijk veel voldoening geven…

het uurwerk komt van bij miquel uhren die trusted seller is op chrono 24. De verkoper heeft me gezegd dat hij geen kennis heeft om de kast te openen en hij de omega dus ook niet wil beschadigen wat ik enigszins begrijp. Nu ik heb de vraag gesteld bij uhren miquel of hij kan bevestigen dat het een originele kast en T30 uurwerk betreft. Ik overweeg daarna alsnog of ik verder ga met onderhandelen. Voorlopig zie ik af van het uurwerk en dat heb ik de verkoper ook laten weten. Hij is dus niet langer gereserveerd voor mij. Indien andere geïnteresseerd zijn ga je gang.

1 like

Geen balletje van €5 in huis, dan zou ik afhaken. Uurwerk moet overeen komen met ref nummer in deksel. Wijzerplaat veel te netjes voor zo’n oud horloge naar mijn mening, een redial is voor mij zeker niet die prijs waard.

Wijs besluit om er voorlopig vanaf te zien. En als je het uurwerk en binnenkant kast toch niet te zien krijgt uiteindelijk: dan definitief ervan af zien! :relaxed:

Bestaan er trouwens alternatieven?

Grappig om die thread zo te lezen.

38mm, 10mm dik, 20mm lugs zijn zo’n beetje de perfecte verhoudingen voor zo’n horloge. Dat de dial er fonkelnieuw uitziet is voor mij juist een pré omdat kapot gewoon kapot is, als het ware. Als het door Omega of een AD gerestaureerd is, en hij loopt goed zou ik voor zo’n klok de portemonnee goed kunnen trekken voor dat geld. Maar hij zal wel -2atm WR zijn. :slight_smile:

Ik weet dat ik in de kerk aan het vloeken ben, vandaar dat het zo grappig is om deze thread te lezen. Oprecht leuk om te zien hoe mensen hier tegenaan kijken.

2 likes

hallo yoeri 40, weet niet of dat het nog actueel is maar heb zelf ook een omega klok uit de jaren 40 met een 30T uurwerk erin helemaal nieuw. maar origineel hebben deze horloges niets op de achterkant van de kast staan was nog niet zo enkele hebben er wel iets op staan, ook de kronen waren toen nog niet gesigneerd met het omega teken heb de papieren van mijne niet bij de hand maar de man een verzamelaar zei dat je aan het serie nummer van omega kan checken wat de geboorte datum van het horloge is ,ze schijnen daar een boek van te hebben waar die nummers instaan, zal mijn nummer wel eens opzoeken als het nog actueel is oke. marino

thx voor je info Ukraine de nummers van de kast en uurwerk zouden kloppen met de tijd maar ik zag er geen foto van bijgevolg kan ik ook niet checken of het wel degelijk om die kast en werk gaat en dan pas ik liever.

hai heb je kunnen zien om hoeveel juwels het ging dat is ook belangrijk om te weten, maar zoek jij zoiets dan die van mij is te koop. hou niet zo van omega. vandaar. laat me iets weten oke marino