Omega asbak

Is er iemand die mij wat meer over deze Omega asbak kan vertellen?
Hoor het graag! Kan er erg weinig over vinden.

3 likes

Jos, wat een leuk ding. Ik ben een paar jaar terug gestopt met roken dus deze is niet aan mij besteed, maar anders had je nu een berichtje ontvangen. :wink:

Ik denk dat, als deze ‘echt’ is, deze zou kunnen zijn gebruikt bij de juwelier. In de tijden van weleer, de tijd dat je nog kon roken als je zat te wachten op een batterijwissel.
Geinig, dank je wel voor de foto! Kan je er verder niet mee helpen helaas.

3 likes

Dank voor de tips! Ik denk dat ik hem maar niet naar mijn vrouw toe ga gooien of hem als vla/saus bakje ga gebruiken…
Krijg net te horen dat een soortgelijke in het groen onlangs geveild is bij Sotheby’s voor USD 875,- excl. veilingkosten.

4 likes

Was dat gisteren toevallig?

Blij dat ik niet meer rook … :sunglasses:

2 likes

Erg leuk tijdsbeeld. Je zou serieus eens contact met Omega kunnen opnemen, of ze er interesse voor hebben in het museum. Dan wel de hoofdprijs vragen natuurlijk. :wink:

Hoewel de directe lijnen van consument naar fabriek wel wat afgesneden zijn, sinds de pensionering van Marco Richon en John Diethelm… Van de laatste heb ik nog wel ergens het rechtstreekse e-mailadres. Kreeg je gewoon een uittreksel uit het archief, voor niks. Kom daar nog 's om… Is een kleine 20 jaar terug alweer.

Deze kreeg ik uit handen van (toenmalig) conservator Richon, een van de laatste 7 (!) exemplaren die er nog lagen. Was in pakweg 2002. Worden nu hysterische prijzen voor gevraagd.

:sunglasses:

8 likes

Was een heel aardige vent, helaas te jong overleden.
Hij was zo vriendelijk mijn exemplaren van AJTT en OMEGA Saga te signeren

Die zie ik ééns per jaar. Altijd interessant om met hem te praten. En hij weet ook ontzettend veel.

2 likes