Omega AT World Timer - ervaringen?

omega-seamaster-aqua-terra-150m-WT22012432203001-list
Heb diverse Omega Aqua Terra’s (gehad) en kijk ook voorzichtig eens naar de de Aqua Terra World Timer (ref. 220.12.43.22.03.001). Iemand die deze heeft (gehad) en ervaringen wil delen? Op het oog een fraai horloge met een mooie complicatie. AD’s hebben deze uitvoering gek genoeg zelden op voorraad. Echt goedkoop tov de reguliere AT vind ik 'm ook niet. Iemand die 'm heeft en zo iets kan zeggen over draagcomfort (43 mm vs de 41 mm vd reguliere AT) en de leesbaarheid van world timer functie?

Geen ervaring mee, maar deze afbeelding scalen op 43mm geeft wel een idee, wel prijzig inderdaad vanaf 7k

4 likes

Voor wat je krijgt vind ik hem nog best redelijk geprijsd. Alleen zo jammer dat het in een grote kast moet.

Een mooie 38-40 worldtimer is er eigenlijk niet. Op de 5230 na.

1 like

Kijk hier eens naar;

1 like

Jawel hoor, mooi, betaalbaar en bereikbaar

2 likes

Het is geen Omega, maar heb je de Tissot Hermitage Navigator ook overwogen? Die is er ook in een zwarte/ antraciete uitvoering.
Ik heb de donkere gehad en vond hem wel comfortabel, op een pols van dik 19cm.

2 likes

Mmh, als Omega-fan misschien ook hier een naar kijken :thinking:. Dank voor de suggestie!

1 like

Dank! Zinvolle opmerkingen alhier. En de les om soms iets verder te zoeken dan alleen HF. Dank!

1 like

Heb er zeker over nagedacht, maar die bronzen kroon inlay is vreselijk lelijk.

Heb ze zelfs gevraagd of het zonder brons kon, maar was niet mogelijk

Kijk, of gewoon een andere kroon erop voor een paar tientjes

Dit is de donkere die ik heb gehad

2 likes

Dat is nog lelijker :joy:

Vandaag bij een AD wezen kijken: :heart_eyes:. Advies was om een stalen band te nemen en niet de rubberen variant. Dit ivm de complexe (?) aansluiting met de kast; iets met een stalen inzet stukje voor tussen de lugs. De aardbol is echt heel mooi gedaan en zelfs de leesbaarheid viel mee. Wat niet meeviel was de prijs…. 9k en de opmerking dat de adviesprijzen vanuit Omega in februari verder omhoog zouden gaan​:confounded:. Beetje korting, slechte inruilprijs etc dus nog maar ff centjes tellen. Maar wat een mooi ding!

Volgens mij heeft Omega de rubberen band wel op orde qua constructie, de endlinks daarvan zijn ook reinforced. Mijn broer heeft de AT op rubber gekozen en prijstechnisch is de rubberen band niet goedkoop omdat je daar met de additionele vlindersluiting zit en aparte endlinks.

AD noemde idd de endlinks. Kan natuurlijk ook zijn omdat ‘ie alleen een versie met stalen band had :thinking:. Zelf 2x AT op leer en staal. Stalen band goed krijgen qua lengte blijft voor mij wat zoeken tussen zomer en winter stand; nu te ruim is in de zomer weer te strak…

denk ik ook.

Dat is wel lastig bij deze ja met de “luxe” vlindersluiting, dus enige optie is schakeltjes verwijderen. Persoonlijk vind ik de rubberen strap de beste combi.

Heel tevreden met die van mij :slight_smile: qua maat voor mij prima ook al heb ik kleine polsen :wink:

6 likes

Ik heb zojuist een andere variant gepast, ook met dat stalen tussenstukje maar inderdaad, als je een andere band erop wilt moet ie opgestuurd worden naar Omega, kun je niet zelf vervangen…

Hier 7.5k

1 like

Beetje raar dat je zelf dat niet zou kunnen, de Speedmaster Apollo 11 met de flatlink bracelet lukt mij ook met een pincet. De rubberen band op de AT van mijn broer lukt ook gewoon thuis.

Aan de foto’s van de achterkant te zien zie ik geen probleem.