Omega Automatic 1960's

Beste,
Ik hoor m’n grootvader altijd praten over zijn horloges.
Een daarvan is een Omega automatic (day date) volledig in goud met gouden bracelet.

Helaas heb ik er geen foto van, maar kan wel geregeld worden.
Deze zou aangekocht zijn door hem zelf in de jaren 1960’s.

Nu is de vraag, wat is de waarde / echtheid van deze horloge?
Er staan kleine cijfertjes ter hoogte van de sluiting.

Mvg,
Een onwetende maar nieuwsgierig kleinkind :slight_smile:

Even scrollen op google levert mij deze afbeelding op, en trekt er wel enorm op.
De band is uiteraard niet dezelfde.

Graag wat meer info aub

Zonder fotos kunnen we niets natuurlijk.

Staat is ontzettend belangrijk… en het design ook.

1 like

Krasvrij en bijna niet gedragen, slechts paar keer.

Zonder foto’s kunnen we niks, dat snap je toch ook wel? Beetje vreemd om op deze manier naar de horloges van je nog levende grootvader te kijken trouwens.

Maar da’s de nieuwe tijd denk ik. :man_shrugging:

Ah, foto is er. Maar niet van het horloge zelf… …met deze kastvorm zit je al op minimaal 1969, 1970.

1 like

Wat is daar mis mee? Mijn grootvader heeft niet eens een computer in huis… We hadden er graag wat meer info over gehad, lijkt me niets mis mee?

Geef foto’s van het feitelijke horloge. Punt.

Naja. Het is precies een omega uit de verkeerde tijd, als het die omega is. Dat design is nu niet erg in… de oudere omegas zijn veel populairder.

Als ik dit tekstje lees is deze plated en niet vol goud. Dat maakt ook nogal uit.

Fotos van het horloge maakt het echt makkelijker.

2 likes

Zal er morgen langs gaan om foto’s van te nemen. Ik luister heel graag naar de verhalen van mn grootouders, en als er dan eens voorwerpen inkomen, zoeken ik die op zodat ik hun kan vertellen wat er de dag van vandaag nog van waarde aanhangt. De waarde voor hun is niet uit te drukken… Als je dit cadeau krijgt voor je valentijn zo’n 50 a 60 jaar geleden…

1 like

Allright. Neem de foto’s met een camera, en niet met een aardappel of courgette. Die zien we al vaak genoeg hier… :wink: Mooie close-ups van zowel voor- als achterzijde, in goed licht. Als het een stalen achterdeksel heeft is het in elk geval al geen massief gouden horloge; maar goldplated/goldcap (de laatste is een dikkere laag).

2 likes

Bedankt voor de tips! Ikzelf weet namelijk niets af van horloges, vandaar dat ik hier ben :grimacing:

1 like

Hierbij de foto’s

1 like

En… oeps :sweat_smile:

2 likes

Ik wou het niet zeggen… :roll_eyes: :upside_down_face:

Ik kan daar nog steeds weinig mee, maar er zijn wel meer (en betere) vintage Omega-kenners hier. Het is in elk geval wel massief goud, hoogstwaarschijnlijk.

Eigenlijk willen we het uurwerk zien, en vooral het referentienummer achterin het deksel. Ik schat hem eerder op begin jaren '70 eigenlijk, mede door het font van de letters. Bij een goede close-up van het uurwerk is ook het serienummer te zien, dan kun je hem op 1 a 2 jaar nauwkeurig plaatsen.

Maar maak hem maar niet zelf open als je echt geen ervaring daarmee hebt. Met een beetje pech is het ook nog eens een bovenlader, dan moet-ie via het glas open.

3 likes

Slechte foto’s? :s

Het is idd een die enkel langs boven open kan volgens m’n grootvader.

1 like

We kunnen kijken of André @Horloge24 er op zijn vrije zondag even een blik op wil werpen. :slight_smile: Die krijgt echt een hoop Omega’s door zijn handen.

1 like

Alvast bedankt Peter voor de uitleg, ben benieuwd wat we allemaal te weten gaan komen :slight_smile: