Omega Automatic DeVille C-shape origineel?

Beste horlogekenners,
Mijn aandacht is gegrepen door een horloge en ik overweeg aanschaf. Ik kan alleen niets vinden over het model en ik twijfel sterk of de samenstelling origineel is.

Na googelen denk ik dat het kastnummer 166.0029 moet zijn, met caliber 565: https://www.omegawatches.com/watch-omega-de-ville-omega-166-0029

Wat denken jullie?
Alvast bedankt voor de reacties!

1 like

De Omega vintage site toont alleen deze twee:

Ik neem aan, dat de 8 uur index vanwege de lichtval er zo vreemd uit ziet.
Het bandje is tenminste 1 mm te smal.
Alleen een foto van de voorkant is natuurlijk veel te weinig.
En ik ga ooit eens een berekening maken van het percentage fake zwarte wijzerplaten. :wink:
Dat wil niet zeggen, dat deze fake is, maar gewoon, dat het aantal fakes onder de zwarte wijzerplaten hoog is.

2 likes

Ik vind de lengte en dikte vd wijzers in vergelijking met de indices/wijzerplaat nogal uit verhouding. :face_with_monocle:

Op basis van deze ene foto denk ik dat het een samengesteld horloge is met verschillende onderdelen en een wijzerplaat die opnieuw is opgemaakt.
(Die indice “blokjes” op 6, 9 en 12 uur vind ik erg grof en lomp en niet passend bij een Omega.)

Kort samengevat zou ik deze overslaan; de balans en verhoudingen kloppen niet en het mist verfijning.

Stuur eens wat meer foto’s + achterzijde?

P.s. hieronder zo te zien zijn stiefbroer?
https://www.invaluable.com/auction-lot/omega-herrenuhr-de-ville-1970er-jahre-ref-1-5488-c-ab768f3712

1 like

Ik vind het er ook wat vaag uitzien maar Omega deed ook soms wat ‘vaag’ in de jaren 70 :grimacing::stuck_out_tongue_winking_eye:

Wat ik zo denk van een foto af beoordeeld is dat de wijzers niet origineel zijn maar de plaat en kast wel. Of die bij elkaar horen weet ik alleen niet. Als je het referentienummer kan achterhalen aan de binnenkant van het achterdeksel weet je snel meer

1 like

Hi @Maurits
Thanks voor je reactie! Ja de band is idd te smal en de index ziet er vreemd uit door lichtinval.

Hi @Jaroen
Thanks voor je reactie! Begrijp wat je bedoelt over de verhoudingen.
Hierboven wat meer foto’s
Wat top dat je een vergelijkbaar exemplaar hebt kunnen vinden!

Heb nog een exemplaar gevonden:

Krijg hierdoor toch wel het idee dat het een origineel horloge is, op die rode wijzer na.

Gr. Niels

Hi @Magni80
Dankjewel voor je reactie. Hierboven wat meer foto’s.
Het originele uurwerk, cal 565 zit er in ieder geval in.
Heb uit de jaren 70 inderdaad wel vaker afwijkende hrloges gezien.

Gr. Niels

En wat staat er binnen in de bodem?

Besloten em te laten schieten. Bedankt voor advies!