Omega automatic genève erfstuk

Geacht forum,
Dit horloge heb ik ooit als erfstuk gekregen en ik heb er een nieuwe band en glas in laten zetten door een erkende omega hersteller. Ik ben zeer benieuwd of iemand een juist jaartal kan hangen aan dit horloge. Het is volgens mij verguld. Het loopt eigenlijk verrassend goed en accuraat. Zou de draaiknop orgineel zijn? De rest van het horloge lijkt verguld of gold plated te zijn.
Kortom ik ben erg nieuwsgierig naar herkomst en specificaties. En wat valt er over te vertellen?
Alvast bedankt voor het meekijken!!

4 likes

Dat lijkt een 166.0168, waarschijnlijk verguld inderdaad.
Jaren '70, met een cal. 1012 uurwerk.

De kroon is wat lastig beoordelen vanaf deze foto. @SwedishChef kan je alles over dit type kroon vertellen.

1 like

Welkom op het Horloge Forum en veel plezier hier gewenst. Leuk om deze mooie Omega Genève die we niet zo vaak in deze uitvoering (Gold Plated) zien, te gaan dragen!

Dankjewel, dat is al fijn om te weten! De kroon is van metaal en redelijk dof, dus ik vermoed dat deze wellicht niet origineel is. Staat ook geen merkteken op nml.

1 like

Dan is dat inderdaad niet de originele.Wat geen doodzonde is overigens.

Ik draag m met plezier en trots. Is van mijn grootvader geweest en was bijna weggedaan door mijn vader. Ik dacht toen: 'Omega… laat ik eens gaan googlen. Nu ik steeds meer weet van het horloge ben ik helemaal superblij dat ik 'm meegenomen heb!

2 likes

Hoeft niet perse. De kroon is vaak de plek waar het laagje goud het eerst loslaat bij verguld.

Geen Omega teken is wel een dingetje.

Daar heb je echt goed aan gedaan, het is een mooie herinnering en dan ook nog een Omega (mijn favoriete merk😀). Geniet er van!

2 likes

Ik zou eens kunnen nadenken over het laten vervangen? Is dat dat duur?

Dat weet ik helaas niet Hans. Zal je Ebay moeten bekijken. Het vervangen niet, kosten zitten hem in de aanschaf. Het is een oud beestje, dus de onderdelen zullen ook zeldzaam zijn.

Het is wel zo dat als je het toch wilt doen, dan liever gisteren dan vandaag. Factor tijd is niet in uw voordeel.

De horlogehobby moet op een bepaalde manier tot stand komen. Mooie omega. Volgens mij is er nog wel aan het soort kroon te komen. Leuk dat je zo je grootvaders horloge nog kunt dragen.

De horloges van mijn opa’s zijn foets. Helaas.

1 like

OK! dan maar eens informeren!

1 like

Zelf ga ik voor service en info naar Movements in Hengelo, dit is een officiële Omega Service punt, dan komt het heel goed, maar wel met een bijbehorende prijs:

Dankjewel . Wesselink&Vreeker zit in Alkmaar en is wat dichter bij voor mij. Deze heeft ook een goede reputatie toch?

2 likes

Wesselink & Vreeker ken ik niet, maar ik heb de indruk dat zij op HF wel goed staan aangeschreven (Als ik het mis heb, hoop dat iemand mij corrigeert), succes!

1 like

Heb inmiddels heel wat tekst gelezen over Omega kronen. Overigens is ie vandaag binnen gekomen.

Moet zeggen dat de aanschaf me meeviel. Maar heb ook met 18k push pins besteld, dan valt bijna alles mee.

2 likes

Dag. Even naar het serienummer van het uurwerk kijken. Achterkant eraf en dan kan je grofweg zien van welk jaar hij is. Bijvoorbeeld hier.

https://est1897.co.uk/jewellery-watch-guides/omega-serial-numbers-how-old-is-your-omega-watch

1 like

Ik denk niet dat er iets mis is met Wes&Vreek.
Mijn ervaring: Ik ging met een Omega Genève daar langs voor een service (onderhoudsbeurt) van het uurwerk. Ik kreeg een keurige prijsopgave.
Ik vond dat nogal aan de prijs, niet de ‘schuld’ van W&V hoor… is een standaard Omega-prijs volgens mij.
Ben me verder gaan oriënteren en kwam uit bij Kalle Slaap (Chronoglide) in Spanbroek.
Hij heeft me prima geholpen voor een lagere prijs.
Ik ben zeer enthousiast over Kalle.

1 like