Omega Automatic Genève

Hallo,

Ik ben net op een horloge gestuit, maar beschik zelf niet over voldoende kennis om een juist oordeel te vellen.
Omega Automatic Genève is wat er op de blauwe wijzerplaat staat.
Na even bewegen begon het horloge zowaar te lopen, dus het werkt primair wel.

Ik heb er even een aantal foto’s van gemaakt, in de hoop dat de kenners alhier er iets zinnigs over kunnen zeggen.

!

Er zit wel een bandje aan, maar dat is niet het originele bandje en de originele gesp zit er ook niet aan.
De doos waarin die zit lijkt mij ook niet de originele, maar ook daar schiet mijn kennis tekort. Die heb ik overigens niet vastgelegd.
Volgens de verkoper is het horloge uit 1969. Het caliber is niet bekend.
Er zit tevens geen documentatie bij.

Ik heb er wel een beperkte Google opdracht aan besteed, maar zeer beperkte informatie (voor mijn gevoel onvoldoende) gevonden.

Wat ik zie, het lijkt dat de wijzerplaat bovenin niet goed aansluit (ik hoop dat ik dat vast heb kunnen leggen) en er lijken een paar ‘dingetjes’ op de randen van de plaat te zitten.

Alvast bedankt voor de moeite!

Gezien de veroudering van de plaat wat je veel bij blauwe platen uit zwitserland ziet denk ik dat hij wel helemaal oke is. 166.0163 ref. Wil je ook de waarde weten? 3-350 ofzo?

1 like

Duidelijk, dank voor de snelle reactie @koekoek!
De prijs waarvoor die er ligt, is €375, dus aardig in de richting.
Dan is de staat ook een dingetje en daar is ook niets over bekend.

Dat kan je toch zien op de foto’s? Of bedoel je qua werking? Ik zie trouwens dat er een barst in het plexi zit #kutplexi. Dan zou ik zeker onder de 300 willen blijven en zeker geen 375.

1 like

Ja klopt, de optische staat kan ik zien. Ik bedoel inderdaad de staat van het uurwerk.
Die barst waar je het over hebt, heb ik dan niet gezien… Waar zie je die? (en na deze vraag kijk ik zelf ook op de foto’s)

Grootste struikelblok voor mij zou de staat van de wijzerplaat zijn. Een niet lekker lopend uurwerk krijg je vrijwel altijd weer aan de praat, die franjes langs de indexen kun je niks mee. Uiteraard een kwestie van smaak, maar zou voor mij no-go zijn.

Ik zou op basis van de niet al te beste foto’s niet met zekerheid kunnen zeggen dat die plexi gebarsten is, kunnen ook krassen zijn. :thinking:

2 likes

Dit is wel 100% zeker een barst aan de rand/zijkant van het glas. Zie je helaas regelmatig met plexi.

2 likes

Duidelijk verhaal. Geweldig dat je zo snel en uitgebreid reageert! Fantastisch :+1:

1 like

Die Omega plexiglazen zijn duur tegenwoordig. Andre kan je wel vertellen hoe duur… …als-ie dat wil. @Horloge24 :slight_smile: Passende imitatie is er ook, kost pakweg een kwart van het origineel.

Die weet meteen ook wel het caliber denk ik. Ik gok op een vroege 1000-serie. Bekend kwaaltje daarvan is een te licht slippende minuutpijp. Dan draaien de wijzers (m.u.v. secondenwijzer) niet, of niet goed, meer mee.

2 likes

Voor een los spanring glas vraagt Omega € 62,07

1 like