Omega Automatic Seamaster

Ik heb dit horloge uit een erfenis. Ik weet dat het horloge van voor 1974 is, verder weet ik er verder weinig van. het glas ziet er wat minder uit, verder normale gebruiksporen. Bijzondere is dat horloge zeker 20 jaar in een lade heeft gelegen en sinds gister omgedaan en loopt precies optijd !
![IMG_

.
Hoe oud is dit horloge, is het een bijzonder horloge / waarde, klopt het dat hier een gouden band omheen hoort / zoja welke type ?
Ik woon in het midden van t land, wie raden jullie aan dit horloge te laten nazien / nieuw glaasje.

Alvast bedankt voor reactie s
Pierre

4 likes

Heb de naam in titel even aangepast.
Weet niet of er een gouden band bijhoort. Indien dat zo is zou ik vast gaan sparen :wink:

1 like

Mooi hoor Seamaster met een massief dikke gouden kast :ok_hand:

Ik heb veel ervaring met vintage Omega. Eventueel kan ik voor u het horloge servicen.

5 likes

Mooie seamaster! Als je exact wilt dateren moet je de kast open (laten) maken. Aan de hand van referentie nummer op binnenkant deksel en serienummer op het loopwerk kan je dan het horloge redelijk goed dateren. Zitten er idd goudmerkjes gestanst in de onderkant van de lugs? Foto is niet duidelijk genoeg om dat te kunnen zien.
Op basis van referentienummer kan je ook bij Omega kijken hoe de horloge ooit is geleverd. Dit is overigens niet 100% zeker, omdat de database niet volledig is. Link: https://www.omegawatches.com/vintage-watches
Succes!

Hier: https://www.horlogeforum.nl/c/ervaring-met-horlogemakers/13 kan je ervaringen vinden met horlogemakers en wie er in de buurt zit. Waaronder @Lieuwedv :wink:

Dit is geen garantie, want zo lang stilstaan en dan weer lopen is niet goed voor de mechaniek in de regel. Na zo lange tijd stilstand is service aan te bevelen. Zeker als je deze vaak gaat dragen. En eerlijk is eerlijk: het horloge is dat zeker waard :+1:

Prachtig horloge, heel mooi om te krijgen uit een erfenis. Misschien heb je zelf emotionele waarde? Een servicebeurt is absoluut aan te raden en inderdaad, @Lieuwedv staat goed bekend in deze wereld.

Kost je even wat geld maar dan weet je zeker dat je niet opeens een niet meer werkend horloge hebt.

1 like

Dank voor je reactie !! kan je een indicatie geven van kosten voor het servicen ?? en heb je een idee wat de waarde is van dit horloge ? en woon je ook in de buurt van t midden van het land ?

Groeten Pierre