Omega automatic verkeerde aankoop of niet?

Een paar dagen geleden kwam ik op een advertentie waar een omega seamaster automatic aangeboden werd. Na een paar mails overgegaan tot aankoop. Het klokje zag er goed uit, en ik zag er wel iets in. de verkoper verzekerde mij dat het klokje goed liep, en dat enkel het glaasje in mindere toestand verkeerde.

Groot was mijn verwondering deze middag toen ik het pakje opendeed, en vast stelde dat dit om een dames uurwerkje ging.

Mijn eerste idee was, dat ik veel te vlug gekocht had, en dat dit weeral een les is om niet meer impulsief alles wat ik mooi vind te kopen.

Na alles een beetje te laten bezinken, begon het tij te keren, en kwam ik tot de vaststelling dat dit uurwerkje het waarschijnlijk wel waard is om een nieuw glaasje te laten zetten. Om mijn pols zal het nooit komen, maar misschien
wel om die van een mooie dame.

wat denken jullie??? Of heb ik er hier weer ééntje die hier zal stof vergaren??

Wat is de doorsnelde van de kast? Een échte Omega is natuurlijk nooit een miskoop, mits je niet te veel betaald hebt. Op het eerste gezicht, is dit een échte vintage Omega. Loopt het goed?

Was ik inderdaad nog vergeten te vermelden, diameter van de kast is 28 zonder kroon, overmeten over de lugs kom ik aan 36. en ze loopt blijkbaar toch goed.

Niet alleen is het glas flink bekrast, er mist ook bijna alle lumen uit de markers. Als je dat wilt laten herstellen en een origineel Omega glas erin wil hebben dan zal dat ongeveer gaan kosten wat het horloge waard is.
Helaas zijn Omega dameshorloges een stuk minder waard als de heren variant.

Kun je het deksel eraf schroeven en een foto maken van de binnenkant van het deksel?

fotos van de binnenkant

1 like

Het model is niet bekend in de database, maar het is ongetwijfeld origineel. Het caliber is de 684 dus dat plaatst het horloge ergens in de jaren 70.

Gewoon (laten) servicen en een nieuwe plexi erop of deze met wat polywatch polijsten. Dan heb je een mooie sportieve Omega voor een leuke dame in je omgeving!

Ja, het is wel een super leuk model! Hoop dat je een dame in de omgeving hebt die dit kan waarderen! Of misschien wel een neefje, of zo. Als acht- of tienjarige heb je hier toch een leuke eerste vintage aan, lijkt me!

Financieel is het geen beste investering al weet ik natuurlijk niet wat de aanschafprijs was maar dameshorloges brengen helaas maar weinig op.
Ik vind het wel een fraai model en het is een automaat en een Seamaster dus verkeerde aankoop zal ik het niet noemen want het horloge is toch best fraai.

Afgezien van het feit dat het een dameshorloge is, maakt het het horloge niet minder mooi. Nieuw glaasje erop en je hebt weer een keurig horloge. Die blauwe wijzer vind ik het horloge een extra dimensie geven.