Ik heb een Omega constellation uit 1973 met stalen band.
Nu is er door de loop der tijd wat krasjes op gekomen.
Ik vroeg me af of jullie een adres weten waar ik proffesioneel mijn band kan laten polijsten, erg mooi strak zo origineel mogelijk.
Hoor graag naar jullie ervaringen.
Met vriendelijke groet, Bjorn
Nico R heeft mijn speedmaster kortgeleden voorzien van originele finish
Nico is een vakman.
Zit in Culemborg en rekent met vriendelijke tarieven.
Aanrader.
Ik was niet zo tevreden over een horloge wat Nico onderhanden had genomen, werkzaamheden betroffen o.a.:
Nieuwe bezelring geplaatst -> draaide daarna niet/nauwelijks meer, waarschijnlijk door misplaatsing of verbogen clickspring.
Horloge open geweest -> caseback zat daarna niet vast en onder de caseback en op de (nieuwe?) O-ring zat stof, tevens de O-ring niet ingevet.
Bracelet los geweest voor polijstjob -> polijstwerk was beneden peil en zeer onregelmatig, tevens beschadiging/verbuiging aan de endlink, moest ik nieuwe voor kopen en polijstwerk over laten doen.
In alle onpartijdigheid: Zet je ervaring dan in het “ervaringen met horlogemakers”, waar als ik zo snel kijk alle andere ervaringen positief zijn. Ook even er bij zetten wanneer het was, of je geklaagd hebt en hoe er gereageerd is. Elke ervaring heeft waarde vind ik.
Om dit horloge gaat het, bij mijn weten uit omstreeks 1973.
Leuk detail de Meister inscriptie op de wijzerplaat en de spyder wijzerplaat in groene kleur
Op de foto minder goed zichtbaar
Zit wat in, echter ik had het horloge overgenomen “as is” van iemand die hem zo had teruggekregen van Nico en die ook had afgerekend met hem. Dus verder niet mijn probleem…vraagprijs ging ver genoeg naar beneden om deze issues in eigen beheer op te lossen.