Omega blaast oud design nieuw leven in

De nieuwe DeVille lijkt in mijn ogen wel heel veel op de oude Constellation.
Lugs zijn bijna het zelfde, de wijzerplaat hebben ze zo ontworpen dat je op het eerste gezicht aan een pie-pan wijzerplaat denkt.
Het randje rond de datum aanduiding, de seconden wijzer, een fantastisch gelukte update van de vintage Connie.

Ik denk werkelijk dat Omega een enorme stap voorwaards heeft gemaakt met dit ‘‘oude’’ design.

Wat vinden jullie?

ik vind de nieuwe erg mooi.

Hij is best mooi, maar ik vind het jammer dat ze bij de datumaanduiding die doorlopende cirkels naar rechts hebben laten gaan als je begrijpt wat ik bedoel. Dan wordt 'ie ineens een stuk minder klassiek. Natuurlijk zijn dit nog maar ‘nep-foto’s’, zo noem ik ze maar even, maar een echte foto ben ik wel benieuwd naar. Weet je wat mij nou altijd mooi lijkt, als ze nou bijvoorbeeld een constellation pakken van de onderste foto’s, en dan opnieuw uitbrengen maar dan 40-42 mm ong.

Heel erg mooi. Een strakke en sobere klok, maar dan wel perfect uitgevoerd. Helemaal mijn smaak !
groet
Harald

Toch denk ik gezien de belangstelling voor Vintage Omega’s dat het een slimme zet zou zijn van Omega om eens aan een re-issue te gaan denken van de Connie, hij blijft populair en gewoon erg fraai.

Arjay

Yep, wel mooi…maar die oude blijft favoriet. (tu)

Laatste tijd heb ik er een aantal zien staan, maar mijn kennis van deze horloges is te gering om een sprong in het diepe te nemen…

Ik vind eigenlijk de limited co-axial uit 1999/2000 veel meer lijken op de oude pie-pans. (op de wijzers na dan)

De nieuwe Hour Vision heeft dat wel een beetje, maar het is wel heel duidelijk een moderner jasje.

Ik vind het wel erg jammer dat ze zowel de limited uit 1999/2000 alsook de nieuwe Hour Vision uitbrengen onder het De Villelabel. Immers, de Constallation is altijd het vlaggeschip van Omega geweest, en het betrof altijd een Chronometer. De nieuwe Hour Vision lijkt me zeker aan beide criteria te voldoen. Een nieuw manufacture uurwerk verdient gewoon de benaming Constellation…

De getoonde zilveren versie heeft mijn voorkeur van de nieuwe modellen.

gr,
Hans Mennink

Enig idee wat dat moet gaan kosten…?

Steel:
on leather - CHF 6.500 (approx $5,200)
on bracelet - 7.400 (approx $5,900)

Gold:
on leather - CHF 14.800 (approx $11,800)
on bracelet - 24.500 (approx $19,700)

Behoorlijke prijzen, maar wat een mooi uurwerk…