Omega "Bond" Seamaster

Hallo beste mensen!

Ten eerste wil ik mezelf even voorstellen,
Ik ben een liefhebber van Omega Seamaster en Speedmaster, vooral Seamaster Planet Ocean en de zogenaamde Bond Seamaster. Die laatste vind ik gewoon geweldig mooi (maar niet omdat dit hetzelfde horloge is van James Bond).

Ten tweede zou ik graag wat vragen stellen aan een eigenaar van een Omega Bond Seamaster.
Namelijk deze:
Ik ben van plan om binnen een aantal maanden een exemplaar van het laatste model van dit horloge te kopen.
Het is niet echt een goedkoop horloge voor mij dus voordat ik dit doe wil ik goed geĆÆnformeerd zijn.
(fotoā€™s worden heel erg gewaardeerd)

Ten eerste wil ik graag wat vragen over het bandje: Er zijn mensen die zeggen dat het een geweldig comfortabel bandje is maar anderen zeggen dat ie de haren van je arm eruit trekt. Wat moet ik geloven?
Ten tweede, de anti-reflecting coat, is dat op de onderkant, de bovenkant of op beide kanten van het glas?
Ten derde, gaat het draaien van de bezel makkelijk of juist moeizaam?
Zoals ik in het begin al zei, fotoā€™s worden heel erg gewaardeerd!

P.S. Ik merkte niet zo lang geleden dat er nog iemand op dit forum de naam Seamaster heeft, dat is toch geen probleem hoop ik?

Welkom op het forum en je gaat in ieder geval voor een mooi en tijdloos horloge die als klassieker op dit forum geldt.

De band van het horloge is buiten kijf een topper, draagt prima en nog geen haar verloren (so to speak)! Het draaien van de bezel vraagt weinig moeite maar gaat natuurlijk niet traploos en direct, dat kan ook niet gezien de eisen die aan dit horloge gesteld worden.

Ik denk dat je voor dit forum beter een andere naam zou moeten kiezen om misverstanden te voorkomen maar Seamaster zelf zal wel reageren.

Groet,

Bojo

Bojo Schreef:

Welkom op het forum en je gaat in ieder geval voor
een mooi en tijdloos horloge die als klassieker op
dit forum geldt.

De band van het horloge is buiten kijf een topper,
draagt prima en nog geen haar verloren (so to
speak)! Het draaien van de bezel vraagt weinig
moeite maar gaat natuurlijk niet traploos en
direct, dat kan ook niet gezien de eisen die aan
dit horloge gesteld worden.

Ik denk dat je voor dit forum beter een andere
naam zou moeten kiezen om misverstanden te
voorkomen maar Seamaster zelf zal wel reageren.

Groet,

Bojo

Eenvoud is niet het kenmerk van de beginner. Het
is de duur bevochten stempel van de meester.

Bedankt voor de info! Nu hoef ik alleen nog maar te weten hoe het zit met die Anti-Reflective coatingā€¦

Trouwens, je zei dat ik beter een andere naam kon kiezen; is dat mogelijk dan? Ik wil niet graag verwarring veroorzaken dus als het kanā€¦

Bij mijn weten is het glas dubbelzijdig ontspiegeld.

hoi mr seamasterā€¦welkomā€¦

het horloge draagt erg fijn ā€¦dat zul je nog wel merkenā€¦
de ā€œoudeā€ bond had alleen aan de binnenzijde anti-reflecting coating maar de planet aan 2 zijde ā€¦dus ik begin toch te twijfelenā€¦maar maakt dat verder wat uitā€¦?
de bezel draait makkelijk, maar minder met duikhandschoenen aanā€¦het is maar net wat je er mee wilt doen.

zolang een naam vrij is mag je hem natuurlijk gewoon gebruiken ā€¦

hoi
de omega bond heb ik sinds enkele maanden, het is een super horloge incl. bandje om te dragen, veel plezier en welkom
john

Bedankt voor het warme welkom en de info iedereen! Gezien de positieve reacties denk ik dat ik toch wel een goeie keuze heb gemaaktā€¦

seamaster Schreef:

hoi mr seamasterā€¦welkomā€¦

het horloge draagt erg fijn ā€¦dat zul je nog wel
merkenā€¦
de ā€œoudeā€ bond had alleen aan de binnenzijde
anti-reflecting coating maar de planet aan 2 zijde
ā€¦dus ik begin toch te twijfelenā€¦maar maakt
dat verder wat uitā€¦?

Naar mijn weten wel: op het saffierglas is het moeilijk om een kras op te krijgen, maar als er krassen komen op de anti-reflecting coat (wat veel makkelijker gaat dan op het saffier) zie je wel degelijk krassen, vandaar dat ik het wou weten. Bedoel je met het nieuwe Bond horloge de Planet van Daniel Craig?

seamaster Schreef:

zolang een naam vrij is mag je hem natuurlijk
gewoon gebruiken ā€¦

Fijn dat je het geen probleem vind!

Mr Seamaster

nu nog een mevr Seamaster en het is compleet hihi
o ja welkom op dit forum

de nieuwe bond heeft ook maar aan 1 zijde anti-reflecting coating zittenā€¦ik heb het even voor je na gevraagd

Mr Seamaster Schreef:

Hallo beste mensen!

Ten eerste wil ik mezelf even voorstellen,

Maar wie ben jij dan ???
Of heb ik dat gedeelte gemist :wink:

1 like

Ik heb een (niet coaxiaal model) Seamaster. Het is een heel fijn horloge en de band pakt beslist geen haartjes. Ik draag mijn horloge vrij los om de pols en het nadeel daarvan is dat het horloge vrij sterk naar het polsgewricht toe kan vallen. Bij het buigen van de handen (computer) stak de kroon daarbij soms in de bovenkant van mijn hand. In het begin had ik daar zelfs even een open plekje van maar met wat aangepast gebruik (gedrag) was dat ook zo weer over.

Het glas spiegelt absoluut niet en is volgens mij ook behoorlijk krasbestendig.

Verder gaat het draaien van de bezel in mijn optiek helemaal niet zo licht, maar ik ben dan ook geen duiker. Een truc die ik gelezen heb, was je hele hand er opleggen en dan draaien (voor een wat grotere verdraaiing van de ring). Dat werkt inderdaad erg eenvoudig en goed.

Sinds de aanschaf heb ik de Seamaster elke dag om en ik ben erg tevreden over het horloge.

Succes met je beslissing!

Guus

2006 Schreef:

Mr Seamaster Schreef:


Hallo beste mensen!

Ten eerste wil ik mezelf even voorstellen,

Maar wie ben jij dan ???
Of heb ik dat gedeelte gemist

Groet Peter

Mr Seamaster! Als ik me wat meer vertrouwd voel hier vertel ik misschien meerā€¦ Doe ik op elk forum.

Guus Schreef:

Succes met je beslissing!

Guus

Bedankt voor alle info! Mijn keuze staat al vast! :wink:

Seamaster zijn in elke geval tijdloze klokken. (tu)
Welkom op dit forum !
Maar voor de gemakkelijkheid zou ik toch mijn nick effe aanpassen !

Ik zat vanmiddag op het werk al met een verkeerde nick te posten !
Een collega die ik ook een beetje ā€œhorlogegekā€ trachtte te maken, maar die blijkbaar niet zoveel post :smiley:

Logt nooit uit ( slordig van hem ) en bijgevalg zat ik onder zijn nicknaam te antwoorden.

Marc-B1 Schreef:

Maar voor de gemakkelijkheid zou ik toch mijn nick
effe aanpassen !

Met alle plezier! Maar ik weet niet hoe ik dat moet doen :frowning: Zou iemand mij dat svp kunnen vertellen? Bij voorbaat dank!

Mijn beste,

Van harte welkom op dit fantastische forum. Je zult je hier snel thuis voelen. En blijf lekker veel vragen stellen, er zijn er hier zat op het forum die hun kennis op het horlogegebied met jou en vele anderen willen delen. En wat jou Seamaster betreft; die komt (komen ) er wel. Dat zit wel goed :wink:

Orologio Signaturis Temporis

Gisteren had ik weer het genoegen om langs een juwelier te komen waar ze dit horloge verkopen.
Er lagen het co-axial model (2220.80.00) en het Quartz model (2531.80.00). Misschien was het omdat het quartz model niet helemaal recht lag, maar het leek alsof de wijzerplaat van het quartz model meer reflecteerde dan die van het co-axial model! Allebei hadden ze het golfpatroon. Is er echt een verschil of leek dat alleen maar zo omdat hij niet helemaal recht stond? Ik denk namelijk dat ik vaker plaatjes heb gezien waar dit anders leekā€¦

Mr Seamaster

Hoi Mr. Seamaster,
Ben sinds kort ook in het bezit van een Seamaster Prof. 25318000. Dit is trouwens een automaat. Volgens mij heeft de quartz een ander nummer. Hoewel dit zeker geen licht horloge is, draagt hij super comfortabel. En tot op heden ben ik, net zoals de andere dragers, nog geen haartje kwijtgeraakt. Ik heb er erg veel plezier van. Veel succes met de aankop en alvast veel plezier ermee.
groet Harald

Sorry om op zoā€™n oude topic te reageren maar ik heb nog wat vraagjes.

roffel Schreef:

Hoi Mr. Seamaster,
Ben sinds kort ook in het bezit van een Seamaster
Prof. 25318000. Dit is trouwens een automaat.
Volgens mij heeft de quartz een ander nummer.
Daā€™s waar ook, mijn fout!

roffel Schreef:

Hoewel dit zeker geen licht horloge is, draagt hij
super comfortabel.

Echt waar? Ik ben hem een keer gaan passen bij de juwelier en hij leek me helemaal niet zo zwaar. Dit was wel het co-axial model.

Ik heb nog wat gelezen over een zogenaamde ā€œDivers Extensionā€, een uitbreiding voor duikers? Wat wil dat precies zeggen, als ik vragen mag?

Ik kan echt niet wachten tot ik deze kan kopen!

Over de draairing. De grip op de draairing van de SMP is niet echt goed (komt door het design). Daardoor draait hij een stuk moeilijker dan andere duikershorloges.

gr,
Hans Mennink

O ja, de duikersextensie zit in de stalen band ingebouwd (achterkant sluiting). Laat de juwelier het maar even demonstreren.

Heeft mijn oude Oris ook. Je kan (in het sluitingsstuk) een stukje metaal ā€˜uitklappenā€™ zodat de band een cm of 2 a 3 langer wordt. Dus voor om de pols, en voor om de pols met duikpak. En het werkt goed moet ik zeggen.