Omega cal. 375 uit 1946

een paar dagen geleden gekocht met ""Buy it Now ""
en nu al vanmiddag ontvangen :slight_smile:

een omgebouwd Omega zakvesthorloge, heel mooi gedaan door een goudsmid uit Brazilië.
komt die Omega van jou toevallig ook uit Brazilië , Paul ? :smiley:
Diameter is 45mm , lug to lug 49mm , de hoogte is 9mm en de bandbreedte is 22mm
de kast is 18K zalmkleurig goud.
er zit een verguld Omega 375 T 17 Jewels caliber in,
en dat loopt na 12 uur nog steeds op tijd ,
ben er zelf erg blij mee,

André

dit is met afstand de fraaiste marrriage die ik tot nu toe gezien heb (tu) (tu)
De man die dit gemaakt heeft snapt het gewoon helemaal, het zou zo een origineel fabrieksprodukt kunnen zijn.
Is die wijzerplaat origineel van 't zakhorloge of is het omgebouwd?? Origineel zou erg bijzonder zijn, met de sekondewijzer bij de 9!

Prachtige aanwinst, gefeliciteerd!

Mijn Omega komt trouwens uit Argentinie, Zuid-Amerika is een goed jachtgebied voor vintage klokjes (wel oppassen voor neppers) :smiley: :smiley:

Heel mooi, van harte. Mooie oopgelegde cijfers ook.

super (tu) erg mooi…

praaaaachtig horloge.
Andre, zonder afbreuk te doen op het horloge, ik vind de secondenwijzer iets te kort, zou moeten komen tot de streepjes.

Schitterend, echt heel mooi.

Een mooie aanwinst, André !

Bij dit soort ombouwen kijk ik altijd direct naar de lugs en dat is volgens mij professioneel gedaan.(tu)
De band staat er ook goed bij.

Veel plezier ermee.

Groet, Mark

Prachtig zeg… Tot nu toe ben ik wat te schijterig geweest voor aankopen uit Zuid-Amerika, maar moet misschien toch eens een gokje wagen.

Ben het overigens wel eens met Freddy eens voor wat betreft de seconde wijzer.

Hier is een vakman aan het werk geweest.

Arjay

Bedankt voor al die positieve reacties forummers :slight_smile:
Ja,helemaal mee eens Freddy & Jürgen, die sekondewijzer is inderdaad veel te kort .

Paul, ik denk dat de wijzerplaat opnieuw opgemaakt is, wel met de originele markers en logo uiteraard,
ik zie eigenlijk nooit hunters cases gemaakt na 1945, zijn allemaal de standaard vestzak horloges met de kroon op 12 uur, wijzerplaat is dus mijn inziens een kwart slag gedraaid.

Dit horloge ligt mooi vlak om de pols en draagt heel prettig, door de geringe hoogte van 9mm, 't gewicht van slechts 60 gram en de korte, naar binnen aflopende bandaanzetten.

groet,
André

woooooooooow ik vind deze nog mooier dan die iwc andre.welke vind je zelf mooier?

Long, heel moeilijk te vergelijken, de Omega is een echte ““dress”” watch,
eigenlijk iets te ““chique”” naar mijn smaak.
sinds mijn eerste aankoop van zo’n omgebouwde zakvest : een Tiffany&Co met Patek uurwerk
heb ik nog niks kunnen vinden wat ik mooier vind.
maar ik blijf 't proberen :slight_smile:

groet, andré