Omega Cal. 601.

Ik kan deze Omega cal 601 kopen.
Volgens mij is het een seamaster van rond 1966. Klopt dit…?
Vraag is of het allemaal origineel is en wat de max prijs mag zijn…
Horloge loop in ieder geval.

Bedankt voor jullie mening.

1 like

Het is geen Seamaster :wink: Kroon niet gesigneerd en niet origineel? Plaat ook kleine beschadigingen in het midden? Ook een gesigneerd deksel. Allemaal dingen die de waarde geen goed doen denk ik.

2 likes

Omega font lijkt ook niet heel strak, maar kan vertekenen door glaasje.

1 like

Ik heb recent een paar van deze (601) gedaan; dus kan er wel wat over zeggen… Uurwerkje heeft de glans van een recent geserviced exemplaar; maar toont wel de nodige oxidatie. Als ik oppervlakte-oxidatie aantref (hier o.a. op de fijnregelaar en het kroonrad en centrum daarvan) laat ik die ook voor wat-ie is hoor. Een van de kastschroeven is van een verkeerd type, maar het is al een bonus dat beide - zeer specifieke - kastplaatjes nog aanwezig zijn.

Tevens zie ik dat sommige schroeven met een verkeerde maat schroevendraaier, en te vast, zijn aangehaald. Ik heb voor vintage Omega speciale - zelf geslepen - extra dunne inzetjes. De sleuven zijn bij deze calibers erg smal.

Plaat is in elk geval geen Seamaster inderdaad. Er kan van alles gebeurd zijn met zo’n horloge, in een ruime halve eeuw…

Jaartal klopt aardig met het serienummer.

http://www.chronomaddox.com/omega_serial_numbers.html

6 likes

Font lijkt me OK. Heb daar wel een goed gevoel bij. De krassen in het glaasje zijn niet echt handig. Ik had die er als verkoper eerst uit geboend met Polywatch.

1 like

Volgens de vintage Omega site is 131.019 een Genève.
Hier is er ooit een verkocht

1 like

Bedankt Peter voor de uitgebreide beschrijving.
Heb je ook een idee wat de waarde is… (zoals hij nu is)
Wat zou jij er aan veranderen en wat zijn daar de kosten van… (om hem dus op te laten knappen en wat de meerwaarden dan is)
Wat kost het overigens om bij jou een model een servicebeurt te geven.
Heb van mijn opa ook nog een oud mundus model liggen.

2 likes

Wat zou volgens jou de waarde kunnen zijn als je al deze punten meeneemt… .

Ik PB je later nog. :+1:

1 like

Het is het allersimpelste instapmodel van Omega dus ik zou er nooit meer voor geven da €200-250

1 like

Daar vind je ze niet snel meer voor.

1 like

Nou dit model met een handwinder 601 in een simpel en klein formaat kastje en geen modelnaam op de wijzerplaat kan je nog genoeg vinden hoor. Ik heb er nog wel een of misschien wel meer voor je mocht je ze zoeken.