http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&alt=web&id=371434720520&globalID=EBAY-NL
Thanks, die bestel ik meteen.
@brunod Hmm als ik daar aan draai wil hij naar een paar slagen niet verder. Lijkt mij geen goed teken? Heb het even gefilmd: https://youtu.be/6IwGH-otwvk
Brunod bedoelde dat je de schroef van het grootste wiel (het rachetwiel) kunt draaien naar rechts om zo te proberen om de opwindveer op te winden. Meestal is deze echter al geheel opgedraaid, vandaar de opmerking. Doe het voorzichtig.
Dus het grote wiel op de laatste foto welke geheel rechts zit.
Waar je in het filmpje aan draait is de balans, daar moet je absoluut van afblijven.
Maar zo te zien zal het niet gaan lopen. Je mag de balans niet zover rond kunnen draaien zonder de impulspin te raken. Als je geen weerstand hebt gevoeld bij dat draaien, is de impulspin niet aanwezig. Of het anker is stuk.Ook lijkt het er op dat de tappen van de balansas stuk zijn, dat kan ook de oorzaak zijn, dat je de impulspin niet gemerkt hebt.
Hieronder de maten van een opwindstift.
Met vriendelijke groet,
Inca
Ja ; als alles ok is en de stem gebroken is, heeft de eigenaar niet meer kunnen opwinden, en de horloge is gestopt toen de veerton helemaal “leeg” was. Dan moet je een klein beetje kracht geven met de groote wiel recht; Maar als er iets mis was en dat iemand heeft zoveel mogelijk opwinden, zodat hij de stem heeft gebroken, dan zal de veerton helemaal stevig zijn, voor jaren, en de veer is zeker dood. Dus een beetje kracht proberen te geven zal veel inlichtingen terug brengen. Dan kijken to welke wiel de kracht van de veerton komt, hopelijk tot de anker, en als de balans beweegt kan de horloge lopen
Ik wil niet gemeen zijn, maar ik zie door die filmpje dat je helemaal niets van horloge beweging weet; dus beter afblijven !
Het doet me pijn als ik zie wie je stevig duwt op de balans tegen de impuls pin AARGGGGhhhh.
Sorry
Perfect ! Ongewoone kracht is altijd gevaarlijk voor een horloge.
Dus jammer zal een nieuwe stem niet alles oplossen…
Voor 500 € kan je kijken om een nieuwe gebruikte beweging kopen die loopt. Maar ik denk dat met 500 € bij Omega niet genoeg zou zijn, omdat er deeltjes zijn die zelf hun niet meer hebben…
De horloge moet heel goed nagekeken worden om zeker te zijn welke delen missen of gebroken zijn, en die te vervangen. Maar soms is het moeilijkste die te vinden.
Misschien aan een moderator vragen…
Beste @rubenjason2 / @rubenjason
Zie hier de reden waarom je posts als spam worden aangezien. Dit gebeurt automatisch dus het is beter om je eerste login naam te gebruiken.
Een nieuwe gebruiker maakte een nieuwe topic en
een andere gebruiker reageerde - vanaf hetzelfde IP-adres. Zie de
flag_sockpuppets instelling.