Omega chrono quartz

Hallo Horloge fans,

Ik ben sinds enige tijd forum lid en lees met plezier alle verhalen en discussies.

Nu heb ik zel een aantal niet zo bijzondere horloges waarvan ik de meeste gekocht heb omdat ze er leuk zien en als beater gedragen worden.
Recent heb ik van mijn opa het volgende horloge gekregen; Omega Chrono Quartz uit ongeveer 1976. (Mijn geboortejaar ugh)
Na wat lezen zou dit het eerste horloge met lcd en analoog zijn, uitgegeven voor de Olympische Spelen in Montreal als sponsor.
Zelf vind ik het een beetje oversized (51mm breed) en too much, maar zal in die tijd een stap vooruit zijn geweest.

Nu ben ik heel benieuwd wat jullie er van vinden? En of het de moeite zou zijn deze een goede opfrisbeurt te geven of zo te laten…happy debating!
Hieronder wat fotos. :slight_smile:

16 likes

Prachtige vintage. :blush:

Prachtig vintage horloge.
M.i. zeker doe moeite om deze een opfrisbeurt tegeven. Zeker ook omdat je hem van je opa hebt gekregen.

Welkom!
Prachtige Omega, ik zou hem laten oplappen en gaan dragen.

NB Verplaatst naar het Vintage forumhoekje… :slight_smile:

2 likes

Absoluut (laten) opknappen!

1 like

Cosmetisch ziet ie er m.i. prachtig uit. Doet ie het nog?

Eerlijk gezegd weet ik dat nog niet. Zou m zelf graag openen, maar ik laat er toch liever iemand met ervaring naar kijken…

2 likes

Super tof ding! :sunglasses:

En zou voor mij zeker

Goed idee. Hopelijk zitten er geen batterijen in. Of oude kwik batterijen, die lekken vaak niet zo erg.

https://www.crazywatches.pl/omega-1611-chrono-quartz-montreal-albatros-1975

2 likes

Ah een albatros. Leuke vintage, maar niet perse heel draagbaar vond ik zelf. Hopelijk doen de digitale delen het nog, anders is opknappen kostbaar.

Leuk zeg! Als de opfrisbeurt goed te doen is, zeker laten uitvoeren en lekker dragen!

Ik ben ook heel benieuwd…mn schroevendraaiertje jeukt om te kijken.

Classic natuurlijk, van Omega, wijdverbreid bekend

DOETIEHETOFDOETIEHETNIET?

Die LCD panels zijn vaak gaar (oa polarisatefilters) en onderdelen vind je ws niet

Over batterijlekkage is dan nog niet gesproken

Dus succes bij het plaatsen van de frisse batterijen! :ok_hand::+1::face_with_peeking_eye:

In deze staat, volledig goed werkend, bij voorkeur met
een servive, heb je iets bijzonders aan je pols

En welkom nog, ook

1 like