Hoi! Mijn Omega Speedmaster Reduced ‘99 reset de urenteller van de chronograaf niet geheel correct, net na 12 uur. Uurwerk is net geserviced en was in orde na de service. Heeft iemand hier ervaring mee?
Dank!
Klaas
Hoi! Mijn Omega Speedmaster Reduced ‘99 reset de urenteller van de chronograaf niet geheel correct, net na 12 uur. Uurwerk is net geserviced en was in orde na de service. Heeft iemand hier ervaring mee?
Dank!
Klaas
Is de chronograaf module ook geserviced?
Ik zou je vraag vooral even aan je horlogemaker stellen.
Die DD-units zijn ondingen om te servicen; ze worden tegenwoordig in servicecentra vaak vervangen wegens kosten-oogpunt, en onafhankelijke horlogemakers laten ze meestal maar voor wat ze zijn. Ik werk er helemaal niet aan.
Ik brand mijn vingers dus ook niet aan een diagnose hier; meest voor de hand liggend zou zijn dat de centrale secondenteller onvoldoende vast gedrukt is, en nu bij elke reset een fractie verder verschuift op de as.
André heeft als ervaren en gecertificeerd Omega-man ongetwijfeld meer inzicht hier, ik verstoor bij deze even zijn weekendrust: @Horloge24
Klopt inderdaad! Het chrono uurwerk is volledig vervangen. Ik zal teruggaan naar de maker. Die is overigens Omega gecertificeerd.
Ik was benieuwd of dit een veel voorkomend probleem is. Dank voor de reacties!
Het zou toch wel erg vreemd zijn als dit een veel voorkomend probleem is na een volledige service ook nog eens gedaan door blijkbaar een gecertificeerd Omega punt.
Afstelling van de hamer voor het nullen zal niet juist gemonteerd / afgesteld zijn.
Of de uurtel wijzer zit niet vast op de as.
Blijft inderdaad een uurwerk waarbij je ervaring moet hebben
Ik had het ook met mijn Reduced, maar dat was na het vervangen van de chronograaf module verholpen.
In mijn Breitling-tijd kwamen de Dubois-Depraz-jes ook wel eens retour na volledige service. Toen serviceden we die nog, ik meen dat Breitling inmiddels ook vervangt bij een servicebeurt. Maar ook toen lukte het gewoon niet altijd in 1 keer.