Omega Chronograph


Dit horloge heb ik uit een ervenis vekregen.Wie weet waar het gemaakt is en wat het mischien waard is.

Hoi Limerick,

Allereerst welkom op dit forum.
Ik kan dit specifieke model niet zo vinden, maar ik heb het vermoeden dat het een Poljot Columbus is. Poljot heeft diverse Columbus uitvoeringen gemaakt, en als ik naar de functies kijk, en de plaatsing van de datum, zou het kunnen kloppen.

Wat mij een beetje verbaast is de grote hoeveelheid pushers. Wat doen deze?

Is het een hand opgewonden horloge, en kun je aan de achterkant het uurwerk zien?

Groeten,

Martin

Het is geen Poljot Columbus, die heeft een 3133 kaliber uurwerk en absoluut geen alarm. Volgens mij is het een quartz uurwerk. Op eBay staat een vergelijkbaar horloge van dit merk, zij het in een compleet andere uitvoering:

http://cgi.benl.ebay.be/Top-schwere-Taucheruhr-von-Columbus-Chronograph_W0QQitemZ220279076118QQihZ012QQcategoryZ32526QQcmdZViewItem

Niet veel waard, volgens mij, kijk maar naar dit aanbod op eBay.

Hoi Martin,

Het uurwerk is niet te zien en de pushers zijn voor het bedienen van de cronographen.

Lees ik nou Omega chronograaf???

Hoi Tom,

Wat de waarde van het horloge aanbetreft is het logisch wanneer men zooooo schlechte fotos maakt waar niets op te herkennen is.
Maar wanneer ik de foto goed bekijk lijkt de uitvoering met de pushers op het horloge van mij.
Ik ben er van overtuigt dat het horloge niet goedkoop was toen mijn oom het kocht.
Als arts kocht hij geen goedkope dingen.

S O R R Y ! ! ! !

Het is natuurlijk een Columbus Chronograph ! ! ! !(c:D

Is waarschijnlijk quatz uurwerk wat in de tijd van aanschaf best duur geweest zal zijn maar heeft helaas geen waarde als occasion.
Is trouwens iets wat mij telkens blijft verbazen.
Zulke horloges zijn toch best gecompliceerd en denk daar door interessant voor horlogeliefhebber.