Omega Chronoscope

Allen,

Er is sinds kort weer sprake van een kriebel. Een kriebel genaamd Omega Chronoscope. Op het net zijn eigenlijk vrijwel geen gebruikerservaringen te vinden over dit horloge. Is er iemand die het horloge heeft of heeft gehad en er wat over kan delen?

Het horloge zelf is echt prachtig, oordeel zelf. Wat is jullie mening hierover?

Plaatje geleend van het www:

Hetgeen zich direct links en recht van het Omega logo afspeelt is het enige waar ik moeite mee heb. Verder een mooie klassieker (tu)

Het open datumvenster is ook precies hetgeen wat ik niet mooi vind. Nou vind ik het niet erg als een horloge een optisch minder mooi onderdeel heeft, maar dit is wel erg in het oog springend.

Nou is de foto natuurlijk wel sterk vergroot, in het echt is het allemaal wat minder opvallend…

Het is totaal niet mijn ding, maar gelukkig verschillen smaken nu eenmaal dat houdt het leuk :slight_smile:

Ik vind hem wel mooi, de kast van de DeVille is werkelijk subliem afgewerkt en ook het uurwerk dat hierin tikt is state-of-the-art…

Ik heb hem verschillende keren gepast maar ik vind het niks.

Hij is te druk en is naar mijn mening in contrast qua gebruikte stijlen.

Ik vind het een soort moderne uitvoering van een klassiek ogende chrono. Nou kan dat wel maar deze is op details mislukt naar mijn mening…

Het open datum venster vind ik te groot en volledig misplaatst of eigenlijk vooral overbodig. Daarbij vind ik er veel te veel tekst op staan. Nou heb ik een Daytona dus ik ben niet vies van wat tekst op de wijzerplaat maar deze tekst staat werkelijk overal en op allerlei verschillende manieren.

Zonder datumvenster hadden ze dat Chronoscope in ieder geval recht kunnen plaatsen, nu is het de enige tekst die van boven naar beneden is geplaatst.
Waarom ‘minute recorder’ buiten de subdial geplaatst en in een boog terwijl het in de andere subdials recht en in de subdial staat?

Oftewwel: ik vind het een zooitje op de wijzerplaat en denk dat je je gaat irriteren als je er vaker naar kijkt.

Veel wijsheid met je keuze gewenst! :wink:

Buiten dat deze ver boven mijn budget zit vind ik dit een minder gelaagde Omega. Er zit heel weinig contrast in de wijzerplaat. Door dat zilver op zilver moet ik twee keer kijken om te weten hoe laat het is. Maar dat kan ook aan mijn ogen liggen.

@ el penumbra:

Precies die dingen die jij opnoemde zijn mij ook opgevallen, maar pas bij het bekijken van de vergrootte foto. Irl valt het (mij) allemaal een stuk minder op, behalve het datumvenster. Het is natuurlijk wel dat ik op die dingen, nu het is opgevallen, ga letten.

Al mijn anderen horloges zijn behoorlijk clean. Ik heb er maar één met datumaanduiding bijvoorbeeld, dus de kans dat de drukte op de plaat gaat storen is zeer wel aanwezig.

@ rolo:

Op de foto vallen de wijzers inderdaad compleet weg. In daglicht is het echter compleet anders, dan zijn ze goed afleesbaar.

Wat een schaamteloos gekopieerde Hamilton Jazzmaster lugs. :smiley:

had daniel craig een tijdje terug em niet in de verkoop?

verder wat te rommelig.

@dreski,…mocht je willen…:slight_smile:

Ik vind hem wel mooi behoudens het datumvenster, dat had weg mogen blijven