Ik heb het artikelnummer gebruikt dat door Fratello is genoemd (117Z017553), volgens mij moet dat de goede zijn.
Kijk, dat is helemaal ideaal! Deze mensen hebben vaak een betere kijk en inzicht dan alleen de verkopers.
Ik heb van de nieuwe clasp tijdens mijn bergwandelingen veel gebruik van gemaakt! Ik vind het echt een uitkomst.
In het artikel van Fratello kun je trouwens ook wat meer foto’s bekijken en de verschillen zien. Ik wil ze ook best maken, maar ik lig momenteel gevloerd door Corona… jaja, het bestaat nog steeds
Is inderdaad het juiste nummer, staat als aanvulling onderaan het Fratello artikel over de Omega Speedmaster band upgrade.
Mag ik vragen waar je deze besteld hebt?
Het is mij niet duidelijk wat nu precies het verschil is met de oude clasp qua mogelijkheden. Welke mogelijkheden heb je nu vergeleken met de micro adjust van de oude clasp?
Het is mij niet duidelijk wat nu precies het verschil is met de oude clasp qua mogelijkheden. Welke mogelijkheden heb je nu vergeleken met de micro adjust van de oude clasp?
Bij aankoop wist je toch wat je kocht? Als verkopende partij heb je niks verkeerd gedaan en enige coulance is niet iets waar je op kunt rekenen. Dat gezegd hebbende kan je wel het probleem aankaarten en wellicht de nieuwe bestellen met een beetje korting.
Ik heb de foto’s helaas niet meer waarbij ik wat verschillen had gefotografeerd (of je moet even terugscrollen in dit topic), maar Fratello heeft er een prima artikel over:
Mijn conclusie: je hebt niet meer verstelmogelijkheden tov de oude clasp. Is het handig om on the fly de clasp te verstellen? Toen ik vorig jaar de hele dag aan het hiken was in de Zwitserse Alpen was het erg handig. Maar voor dagelijks gebruik zit er bijna nooit aan.
Is de nieuwe clasp dan echt nodig? Nee! Waarom heb ik dan de upgrade gekocht? Daar heb ik een paar redenen voor gehad:
- Een goede reden om weer naar Zwitserland te gaan.
- Een goede reden om het Omega museum te bezoeken.
- De Omega boutique in Biel had hem op voorraad.
- Voor mij is de Speedmaster een grail, dus ik vond het de upgrade wel waard.
De oude clasp heeft een verstelmogelijkheid met gaatjes aan de zijkant, m.a.w. je hebt een tool / paperclip nodig om de fine adjustment te doen. Bij de comfortclasp doe je dit met een drukknop.
Maar je hebt dus nog steeds maar 2 standen (2.3mm of een halve link speling). Net te weinig voor een goede fit bij verschillende omstandigheden wat mij betreft. 3 standen was echt al zoveel beter geweest.
Ok, en hoe vaak verander je per dag? Als je elke dag veranderd, dan snap ik het maar als eenmaal pas er geen gebruik van wordt gemaakt, zie ik het voordeel niet zo.
Dank voor de snelle reactie en uitgebreide informatie. Ik heb vorig jaar de 3861H gekocht met de oude clasp, dus ik begon al te twijfelen. Maar nu kan ik beter voor mijzelf de afweging maken of ik de upgrade het waard vind.
Dank voor de toelichting, helder. Naar mijn mening inderdaad voor nu te weinig extra functionaliteit of gemak om de upgrade te doen maar wie weet ooit in de toekomst.
Ik heb deze niet. Ik heb een Speedmaster Calibre 321 en die heeft geen comfort clasp. En ik wil deze er ook niet op zetten ivm de looks van de band (flatlink bracelet). Ik wissel praktisch nooit qua fine-adjustment momenteel, want er is altijd het risico van het beschadigen van je band. M.a.w. het is gewoon gedoe. Al zou ik het wel willen meer on-the-fly gedurende de dag. De band is soms net te groot en dan heeft het horloge de neiging van de pols te glijden. Maar met wat warmer weer zit hij het grootste gedeelte van de tijd goed zo. Te krap trek ik persoonlijk helemaal slecht.
Ter referentie: bij m’n Submariner gebruik ik de easy link quick adjustment heel vaak. Dit werkt dan ook helemaal top.
Juist, het kan op zich dus wel handig zijn.
Ja zeker, het vergroot het comfort ontzettend. Bij genoeg standen dan. Daarom heb ik er ook wel naar gekeken voor m’n Speedy.
Ja, is gebeurd en uit coulance nieuwe sluiting opgezet.