Omega Constellation 2852 op Chrono24

Ik ben al een tijdje op zoek naar een Constellation uit de jaren 50 in goud.

Tot nu toe alleen re-dials gevonden of andere addertjes onder het gras.

Zojuist is er eentje op Chrono24 geplaatst. Ik zie geen vreemde dingen en volgens de beschrijving lijkt ook alles te kloppen.

Ziet hier iemand toevallig iets wat niet lijkt te kloppen?

Ik ga dit even meevolgen. Jij schrijft: “addertjes onder het gras”. Wat moet ik me daar zoal bij voorstellen?
Dit type vintage Omega’s vind ik wel erg mooi. De kans dat ik er ooit naar op zoek ga, is dus niet al te klein. Ze zijn ook nog redelijk betaalbaar(althans voor mij).
Een re-dial zou ik niet zo’n probleem vinden want waarschijnlijk gaat dit horloge nooit meer uit mijn collectie.
Ik zie vaker advertenties(DUITS) met de term aufgefrischt. Heeft dit ook daarmee(re-dial) te maken?

gr Jo

Een re-dial is niet per se slecht, ik wil hem graag zo origineel mogelijk. Sommige re-dials zijn wel dermate slecht en amateuristisch gedaan.

Aufgefrischt betekent in dit geval ook vaak een opnieuw opgemaakte wijzerplaat.

Met addertjes onder het gras bedoel ik bijvoorbeeld een niet originele kroon of eentje die niet op dit model constellation hoort, of een uurwerk waarmee gesjoemeld is, of lugs die enorm zijn bijgewerkt waardoor elke oorspronkelijke vorm is verdwenen.

Wederom is dit vooral een kwestie van smaak. Ik wil er graag eentje die zo dicht mogelijk bij het originele horloge uit de jaren 50 in de buurt komt.

Dank je wel voor je toelichting!!!:smiley::smiley::smiley:

Hoe kun je zoiets ontdekken?

Om te beginnen is deze niet van goud. De bezel is goud of capped met goud, zo ook de lugs. De rest van de kast is staal.
De wijzerplaat lijkt me in orde. Chronometre (in plaats van Chronometer) is ook typisch voor eerdere modellen als deze.

Het serienummer is van rond 1956, dat zou geloof ik ook wel kloppen met de rest van het horloge.

1 like

Klopt, goud capped was ook prima, zolang er maar goud op de lugs, bezel, indices en wijzers zat :wink:

Dank voor de reactie!

Voor dit soort bedragen mag je wel vol goud verwachten of zeg ik dan iets geks?

1 like

Mm… hij is zeker niet goedkoop voor deze configuratie, maar ik zie veelal vol gouden originele rond de 3500+ op Chrono, ook bij Omega Enthousiast

Hij is wel aan de prijs inderdaad.

Even met Omega Enthousiast gesproken, hij gaf aan dat kast gepolijst is, voor de rest prima.

Ik heb een prijsvoorstel gedaan, ben benieuwd :crossed_fingers:

Gekocht! Nu afwachten tot Chrono24 het geld heeft ontvangen :blush:

3 likes

Ziet er prachtig uit, alvast veel (voor)plezier gewenst!

1 like

Best veel gepolijst ook wel. Kijk maar naar de sterretjes op de achterkant.