Ja, van covid-distance wel ongeveer.
Dat is het. Net als Wristler.
I give up. Als je zo graag gelijk wilt hebben… …maar als je ogen in je kop hebt zie je de verschillen.
Deze draad gaat nu op negeren.
Ho ho ho, ik hoef geen gelijk. Jij zal het beter weten.
Zeg alleen dat ze een zelfde type nummer opgeven.
Rusgtaaaaaagghhh! Hammmm is gerookte worst.
Ik vind het horloge in de originele post wel mooi btw. Zeker niet iets om zo maar even weg te doen.
Mooi ding zeg, Poeh. Ben erg gevoelig voor dit soort horloges. Is die band flexibel of het werkt dat?
Wanneer je hem wilt verkopen, ik zou hem lekker zelf overnemen van jouw vriend en gaan dragen, in het blauw zetten, er is zo te merken wel wat animo voor. Het blijft toch een bijzondere kast.
Tot er betaald moet worden denk ik. Maar who knows.
Tis best wat gram goud denk ik.
Dat is helaas wel vaker zo, inderdaad. Iedereen wil altijd alles voor niets.
Dat. En met de huidige goudprijs zou het me niet verbazen als je het hier over een paar k goud hebt.
En dan is t veel geld voor een errr… kenmerkend design
Het raakt me als liefhebber van Vintage Omega-horloges om te zien dat mensen adviseren om ze om te smelten voor de goudprijs. Ik zou toch écht eerst eens proberen ze te verkopen. Ook al is het een bijzonder model, er zijn zeker liefhebbers die het zouden waarderen. Zover ik weet werd dit model met dit referentienummer enkel in 18 karaats geelgoud gemaakt met diverse wijzerplaatcombinaties. Aangezien de band ook massief 18 karaats is, is de totale goudwaarde aanzienlijk. énfin, even los van de GOUD waarde, zou ik hem schatten op zo’n € 3.500 en € 4.500.
Wat noemt zo een type metaal gewoven band eigenlijk?
Denk dat U de spijker op de kop raakt ! De vraag is wel of, als verkoop aan de orde is, of de verzamelaar/liefhebber ook daadwerkelijk voor dat soort geld toehapt. Alleen door het daadwerkelijk te koop te zetten zullen we het te weten kunnen komen.
Vanmorgen een batterij laten vervangen en het horloge gelijk gezet; kroon indrukken en minuten instellen, loslaten en draaiend de uren op het juiste getal zetten. Eenvoudig en effectief.
Sla je slag zou ik zeggen.
Klopt. Verkopen voor goudprijs betekent trouwens niet perse dat ik aanraad het te laten smelten… maar om niet te rekenen op een meerprijs voor de wijzerplaat, uurwerk etc. De waarde is de waarde van het goud in mijn optiek.
Mesh, zou ik het noemen.
Om je te helpen met extra informatie voor het geval je overweegt om het te verkopen: Het item kan ook worden geïdentificeerd met het referentienummer 191.0014, wat verwijst naar de stalen variant, of een gelijkaardig model met het referentienummer 198.0114.
Ik wil nog een correctie aanbrengen in mijn initiële schatting van de waarde: Ik denk dat je er waarschijnlijk meer voor kunt krijgen. Misschien ergens tussen de € 4.500 en € 5.800.
Als laatste tip, laat een lokale juwelier zowel de band als de kast afzonderlijk nakijken om het karaatgehalte te bepalen. Deze banden werden soms gemaakt met 14 karaats goud terwijl de bijbehorende kast van 18 karaats goud was.
Succes!
In 1977 was de stalen versie van dit horloge dubbel zo duur dan een Speedmaster pro.
1295 Duitse Mark vs 695 DM