Omega Constellation advies

Wie kan me meer vertellen over dit horloge ?
Het is een horloge van “de vader van een vriend” die na jaren van bezit nu niet goed weet of hij het moet houden of verkopen.

Mijn advies is om het te houden maar de eigenaar ziet het liever naar iemand gaan die het wel draagt of er plezier van heeft in bijvoorbeeld een verzameling.

De band is een plaatje met als nummer 391.8603

Het typenummer is/zou moeten zijn 191.0014BA

Het is een quartz uurwerk en zou uit 1976 stammen.

De donkere dial is mooi, omvang uurwerk wat klein voor grote polsen; 37 mm. De achthoekige kast doet mij denken dat meneer Genta voor het ontwerp zou kunnen hebben getekend.

Gezien gewicht en tekens op band en kast vermoed ik een gouden horloge maar de tekens moet ik nog opzoeken.

Ben benieuwd naar jullie inzichten. Alvast dank

3 likes

Ik heb deze verplaatst voor je naar het “Vragen over echtheid, type etc.” Zodat je vragen hopelijk meer aandacht/reactie krijgen.

Mogelijk kun je nog een foto van de achterkant (deksel) bijvoegen, dat helpt de kenners.

Ik heb er zelf geen verstand van maar vindt het wel een mooi horloge.

Verkopen voor goudprijs :speak_no_evil:

Volgens mij is er geen/nauwelijks markt voor dit soort horloges.

En ja dat is zonde… maar ik denk dat het flink zoeken gaat worden naar een koper voor het horloge.

3 likes

Goudprijs zal aanzienlijk zijn; de vraag naar “TV-shaped” kasten met bovendien een inmiddels antiek kwartsuurwerk waar echt niks mis mee moet gaan - minder aanzienlijk. Dit is met (vrijwel, laat even de achterkant zien @Racing-yellow !) zekerheid een gouden horloge, zoek even de goudmerkjes op want 14 of 18K scheelt nogal wat.

2 likes

Volgens mij is t 18k na wat gegoogle

1 like

Zie ook nauwelijks verkleuring. Bij 14K wordt 't na decennia toch wat donkerder her en der.

1 like

Sowieso goud, in de gesp lijk ik toch eerder 585 te lezen in het linker merkteken. Kast kan evengoed wel 18K zijn.

Heb op dit moment een stalen exemplaar liggen met vergelijkbare kast, voor een batterijwissel. Had alleen net even geen 384 in huis. :wink:

1 like

Ja… dat denk ik ook.

Google had t fout lijkt t.

Zijn leuke binnenwerken, met kroon en drukknop in kroon.

Komen nog regelmatig binnen voor service, maar het is vaak de emotionele waarde die een servicebeurt of herstelling rechtvaardigen.

Zoals aangegeven, niet echt veel vraag naar, maar voor alles zijn kopers. :grin:

1 like

Beetje vaag dat ze beiden exact hetzelfde horloge aanbieden. :face_with_monocle:

2 likes

Heel laag goud gehalte dus, 9k.

Da’s een heel ander horloge. Wel goed blijven kijken! Maar OK, je hebt een disclaimer in je profiel staan. :sweat_smile:

Heb wel 5 aanbieders van het zelfde horloge gevonden.

Montro is geen aanbieder. Die verzamelen alleen maar advertenties ofzo en linken dan weer door naar de echte aanbieder geloof ik.

Edit: ff getest, je kunt daar blijkbaar wel gewoon kopen. Soort wannabe C24 dan misschien.

2 likes

Ik zou nooit iets kopen bij een site die zich Juweelwinkel noemt…

1 like

Haha, nee. Never.

1 like

Oh, alleen op nummer gezocht. Zag het zelfde uit :man_shrugging: :rofl: :see_no_evil:

1 like