Omega Constellation armbandje repareren

Recent heb ik een Omega Constellation 1552 / 862 horloge gekregen waarvan een gedeelte van het bandje stuk is. Bij de juwelier om de hoek kreeg ik te horen dat het vervangen van het bandje rond €800 kan kosten (of meer). Daar schrok ik van en ik ben aan het onderzoeken of ik het zelf kan repareren.

Het stukje dat kapot is heb ik los weten te krijgen (zie foto hieronder). Nu hoef ik alleen een vervanging te bestellen, maar ik weet niet zo goed wat voor zoektermen ik moet gebruiken en ik kan het dus niet vinden. Kan iemand me een handje helpen?

Bedankt!

1 like

Omega, folding, clasp, steel, bracelet.

Ik denk dat als je deze zoekwoorden gebruikt, je een heel eind komt. Succes. :+1:

2 likes

Ga naar een geautoriseerd Omega horlogemaker. Vouwdeel is gewoon te bestellen maar uit ervaring kan ik vermelden dat dit type banden vaak zeer veel slijtage op de bandpennen heeft. Compleet nieuwe band kost in staal met gouden logo op de klep € 690,-

1 like

Stuur even een PB naar @Ronald . Meester in het reviseren van Rolex banden. Wie weet kan-ie ook iets met jouw probleem aan.

Horloge24 is zelf trouwens geheel Omega-certified, als je het geld er voor kunt missen kun je bij hem terecht voor een compleet nieuwe band. :ok_hand:

Omega wordt alleen maar duurder en duurder; ik zou heel snel schakelen want 1 oktober is de algehele prijsverhoging van vrijwel alles wat Omega maakt alweer een feit.

Er staat een nummer op de clasp. Daar kan je ook op zoeken.

Als je hem doorgeeft kan ik ook even in m’n bakje kijken. Miss heb ik er een

Kijkend naar de foto en de tekst, lijkt het erop dat er op de sluiting “1552 / 862” staat. Zou tof zijn als je die toevallig in je bakje hebt liggen. Maar goed zoeken op de diverse 2e hands en veiling sites wil nog wel eens wat opleveren. Eventueel een defect horloge kopen en daar de band van pakken.

Misschien is een nieuwe sluiting voldoende maar ik lever geen losse onderdelen. Hiervoor zal ik minimaal de band moeten hebben om te beoordelen of dat een afdoende maatregel is. Ben gehouden aan de kwaliteitseisen van Omega.