Omega constellation automatic 368.7239B

Hallo,

Ik had een horloge gekregen van mijn vader en ik vind er maar geen informatie over terug.
het is een omega constellation automatic met nummer 368.7239B volledig in 14 K goud en ik vroeg me af wat deze waard zou zijn. De foto met het serienummer is niet echt loepzuiver spijtig genoeg.

Kunnen jullie me verder helpen?
Heel erg bedankt.

Beste Joe,

zonder duidelijke® foto’s gok ik alsnog op fake.

Je hebt gegoogled op het type sluiting/band. Dit type constellation zegt mij niks, maar dat betekent ook niks.

Ziet er origineel uit :wink:
Heb je foto’s van het uurwerk en de achterkant voor een bevestiging?

Gokken, daar doen we niet aan op HF :wink:

hi,
bedankt voor de snelle reacties.
Ik heb zelf mijn twijfels omdat het goud op sommige plaatsen al verkleurd is. Het uurwerk zelf heeft mijn vader gekregen in de jaren 80.
Ik stuur jullie de foto’s van de achterkant, de voorkant en een betere van het nummer.

Nogmaals bedankt

Zou je de achterkant bij een juwelier kunnen laten openmaken en dan foto’s ervan maken?

Ik denk dat iemand al met een middel over het goud is geweest, waardoor het iets witter lijkt (als soort van test).

Ik zeg voor alsnog origineel, maar graag het uurwerk zelf (het mechanische gedeelte) fotograferen.

ok zal ik zeker doen. Van zodra ik de foto heb zal ik de posten.

Dit is een originele, daar ben ik vrij zeker van, aan de binnenkant van de achterkant staat het referentienummer, hiervoor zul je de kast moeten openen met een Jaxa tang of dit even laten doen bij een juwelier. Ik kan niet helemaal zien of het qua maat een heren- of damesmodel is, dit scheelt namelijk nogal wat voor de waarde.

Het lijkt op een herenmodel, maar ik hoop niet dat het een knutselwerkje is.

Hij ziet er wel erg mooi uit, bij de fakes die ik tot nu toe zag stond er allerlei zooi op het achterdeksel en niet zo’n mooie afbeelding van het observatorium.

hi, ben er eindelijk toe gekomen om die achterkant op te maken. Hierbij de foto’s :smile:

Heel erg bedankt voor jullie hulp

Echter kan imho niet, prachtig cal is dit!
Hier iets meer over het caliber.
Jammer dat het serie nr niet scherp zichtbaar is gefotografeerd voor datering.

Perfect. Heel erg bedankt voor de informatie.
ik stuur je een betere foto van ik denk het serie nr.

Volgens het serienr zou hij van 1977 dateren.
Hier nog wat gegevens van de Ranfft site.
Ik zou 'm een service beurt laten geven en zuinig op zijn, mooi aandenken aan je pa.
De waarde kan ik niets over zeggen, met de inmiddels bekende gegevens kun je daar
met Google misschien wel enigszins achter komen,

Uurwerk ziet er strak uit!