Omega Constellation automatic

Het gaat om zulk horloge waar ik naar op zoek ben, dan kan ik moeilijk een foto maken van het horloge waar ik naar moet zoeken! De vraag was en ik zal het nogmaals herhalen, waar ik op moet letten bij zulk horloge. Niet waterdicht is evenveel als niet reageren. Dat kan bij elk horloge dat je aankoopt. Meer duidelijkheid is bv of de externe gouddelen vakar verschuiven of eraf vallen, of de bezel goed bevestigd is, of de band ok is, dat soort opmerkingen zijn datgene wat ik graag wou horen. Zo heb je bv een Breitling chronomat waar de schroefjes die bevestigd zijn aan de buitenkant van de goud of vergulde delen op de bezel, er geregeld uitvallen. Je moet ze geregeld bijdraaien. Mogelijk had dit horloge ook van deze minpunten waarna ik misschien besloot om geen aankoop van dit horloge te overwegen maar te kiezen voor een ander en beter model.

1 like

Meest genoemde punten ontstaan door verkeerde of geen onderhoud.

Banden dienen regelmatig ultrasoon gereinigd te worden en pakkingen zeker na een jaar of 5 tot 6 vervangen om op de waterdichtheid te kunnen vertrouwen.

Breitling lunette schroeven moeten met het juiste middel geborgd worden en niet de gok nemen dat ze eruit vallen en risico op verlies van nog meer delen.

1 like

Klopt helemaal :+1: