Hallo allemaal!
Ik ben van plan om een Omega Constellation automatic aan te schaffen, full set van rond 2000. Cal. 1120 chronometer. Zijn er nadelen aan dit horloge, of minpunten? Onderstaande afbeelding is het model dat ik zou willen (1202.30.00) wat vinden jullie?
Ik ben geen kenner maar ik vind deze er nogal raar opzitten. Verder is het een geïntegreerde band dus ik zou zeer critisch zijn als het om de staat ervan gaat (en de maximale lengte).
De plaat lijkt naar de klote en heele ding lijkt schots en scheef.
Is t wel een echte? Of is de plaat opgemaakt na een episode water oid?
Mooi dat u het gezien heeft, maar het gaat niet om dit horloge maar om een gelijkaardig model.
Hoe kan iemand dan beoordelen of ie klopt?
Ik vraag het me af. Tenminste, eigenlijk niet.
Tja, je kan natuurlijk nog navragen naar de service geschiedenis, een horloge van het jaar 2000 zal vast wel een paar servicebeurten hebben gekregen … een afwijking van 1 tot 6 seconden/dag is normaal.
Band is het zwakke punt bij dit model, slijtage op de bussen en pennen
Dat was niet mijn vraag. Het ging er om of iemand ooit problemen had met dit model. Vaak zie ja dat bepaalde modellen het niet goed doen of zoals deze snel stuk gaan of wat dan ook.
Dan moet je beter formuleren.
Of beter lezen, het staat er klaar en duidelijk bij dat dit het model is, niet het horloge zelf
Er is niks verkeerd aan een Omega Constellation Automatic (hoewel ik geen fan ben van de band) op voorwaarde dat het totaal niet lijkt op het horloge op de foto. Wat een scheef ding…
Ja deze komt los van het internet om als voorbeeld te dienen welke het hoort te zijn.
50 meter af fabriek en mits goed onderhouden.
Voor mij moet hij niet waterdicht zijn. Dieper dan de douche kom ik nooit🤣
Niet waterdicht betekent dus NIET mee douchen en bij een forse regenbui kan er condens ontstaan onder het glas!
+1, en handen wassen is ook problematisch als het horloge niet WR is.
Ik neem aan dat het horloge getest werd op een regenbui of handen wassen. Mee douchen doe ik nooit! Elk horloge ondergaat flink wat tests vooraleer het op de markt verschijnt, zeker na het voorval van de co-axial 2500A dat inmiddels bij elke klant gratis werd vervangen. Dit zal hen geen tweede keer gebeuren. Krijgt u condens binnen bij een regenbui of handen wassen dan is de pakking niet vervangen bij een onderhoud, pakking kapot of het deksel zit scheef. Het blijft een Omega, geen kermisprul hè . Mocht er toch schade ontstaan en dat komt vaak voor, dan heeft u ook garantie gehad.
Als ze nieuw de fabriek uit rollen ja. Maar uit jouw verhaal blijkt niet of je hem nieuw wilt aanschaffen. Want als je hem tweedehands koopt is het nog maar de vraag of hij nog waterdicht is. Dit is van meerdere factoren afhankelijk. Ik begrijp dat mensen jou niet snappen. Je post een foto van een of andere crappy Constellation en je vraagt waar je op moet letten. Heel vaag verhaal.
Beter de foto’s laten zien van het horloge wat je echt graag zou willen kopen.