Omega Constellation chronometer

Hallo allemaal!
Waarschijnlijk zullen velen onder jullie dit wel weten maar vandaag was er horlogebeurs in het Belgische Visé in de eetzaal van een plaatselijk schooltje. Jaarlijks houdt deze vereniging een beurs op dezelfde plaats en wanneer ik tijd heb, ga ik even rondneuzen. Zoals elk jaar was er dit jaar weer veel te veel volk in deze kleine ruimte. Ik was bij één van de eerste binnen en toch kon ik nergens bij waar ik bij wou komen! Het spijtige aan dit verhaal is dat het in Visé is waardoor er dus ook flink frans wordt gesproken terwijl ik daar geen noot van kan! Oui en Non is zowat het maximum wat ik eruit kan halen. Gelukkig kwamen de meeste verkopers uit Nederland omdat Visé ook grenst aan Maastricht. Ik zeg hierbij gelukkig omdat ik het meeste zaken doe met mensen uit Nederland in plaats van mijn eigen Belgisch land. Nederlanders besteden veel meer aandacht aan hun materiële dingen dan wij belgen en dat merk je heel goed aan bijvoorbeeld hun auto’s. Ze rijden ermee totdat de laatste schroef eruit valt maar door grondig onderhoud kan dit wel even duren eer dat gebeurd. Wij Belgen rijden tot er weer een nieuw model uit komt en hop, we hebben die! En onze auto die inmiddels zo’n jaar of 5 is, kan eigenlijk meteen naar de schroothoop! Ook met horloges merk ik perfect dat heel wat vintage modellen in veel betere staat zijn dan wanneer ik zou kopen bij de Belgen. Vaak samengesteld met onderdelen die er niet in thuishoren, vol krassen en beschadigingen en dan durven ze nog zeggen dat ze in topstaat zijn. Dat zie ik bij de Nederlanders dus veel minder gebeuren. De vintage horloges zijn daar in veel betere staat omdat ze gebruikt werden waar ze voor dienen, nogmaals veel meer recpect voor materiële dingen, dus koop ik het meest bij mijn Nederlandse, vaak dikke vrienden maar vandaag even niet. Ik kocht wel bij iemand die ik wel ken van ziens en ik wist dat hij uit Nederland kwam en dat is dan al een flinke geruststelling. Op dat punt vind ik mezelf meer Nederlander dan Belg omdat ik ook veel respect heb voor mijn materiële dingen, zeker mijn auto die je niet elk jaar koopt, althans ik toch niet en zeker voor mijn verzameling aan horloges. Vaak Omega en die moeten zo mooi mogelijk zijn om in mijn collectie te passen. Nu, met het blote oog zijn ze vaak mooier dan wanneer ik foto’s ga nemen met lenzen van tegenwoordig waar je de parasieten in je gezicht ziet rondkruipen natuurlijk. Foto’s nemen is niet mijn specialiteit en echt helder zijn ze ook niet maar wel erg duidelijk. Ik heb dus getracht om foto’s te nemen van mijn horloge en hoop dat ze goed genoeg zijn? het betreft een omega Constellation chronometer met caliber 1011 (heb ik me laten vertellen). Je krijgt zulk horloge nog niet zomaar open zoals een schroefdeksel dus heb ik het mooi dicht gelaten en afgegaan op de uitspraak van de verkoper. Ik kocht dit horloge met de originele doos, waar de tand des tijds wel is langs geweest of een hondje dat zijn tandjes eens even in het doosje gezet heeft, maar dat maakt ook niet veel uit. En ik kreeg er nog 3 originele kronen bij omdat dit horloge geen originele kroon had. Nu ja, ik heb ze nu wel maar het staat er nog niet op :innocent: Ik ben eens benieuwd naar de reacties van jullie kenners! Eigenlijk niks bijzonders maar deze dial mistte ik nog in mijn collectie!

24 likes

Hele mooie :ok_hand:. (Geen kenner.)

1 like

Toch even een Constellation gescoord! Proficiat ! :ok_hand:

ja, mijn derde in rij!

Mijn beste,

Proficiat met deze sympathieke aanwinst!!
Ik wens je er een fijne tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Mooi verteld, beste horlogefreak! En leuk horloge, die good old Constellation!

Mooie Connie die je niet vaak voorbij ziet komen. Helaas zijn je foto’s zwaar over belicht. Weinig zinnigs verder over te zeggen.

1 like

Op 10 november is de Rikketik in Houten. Ik heb van horen zeggen dat daar flink Nederlands wordt gesproken… :thinking:

1 like

ja dat zei ik al. Eigenlijk zat ik uit het licht

1 like

Doen ze in Vlaanderen toch ook? :thinking: :joy:

Uit het licht zitten?? :yum:

1 like

:rofl:

Ik was toevallig vandaag ook in Vise om eens te kijken aldaar, je moet inderdaad van alle talen thuis zijn in die hoek kwam ik al snel achter :laughing:. Klein maar leuk om eens gezien te hebben. Een aantal verkopers staan ook op de Rikketik.
Enfin, Afijn, Anyways, Aber ja… Mooie Constellation, goede keuze!
Ik dacht dat ik hem zag liggen, maar dat is een andere op mijn foto notitie.
(Was aan het nadenken over de Hamilton Fontainbleau die er lag, maar heb iets anders op het oog dus verder dan een tube polywatch is het qua aankopen bij mij niet gekomen:-)

1 like

De Fontaine bleau was van mij. Die oude man en ik zijn goeie vrienden. Ik neem hem mee naar de rikketik

1 like

:+1: Gefeliciteerd :watch: :partying_face:
Groeten Iwan :motorcycle:

Van harte met deze mooie Omega.
Veel plezier ermee!!!