Mijn constellation uit 1966 heeft chronometre ipv chronometer op de wijzerplaat staan. Redial? Of hebben jullie er wel vertrouwen in?
Komt veelvuldig voor.
Ik heb het sterke vermoeden dat dit een redial is.
Tell tale sign is dat ‘automatic’ te dicht onder Omega staat.
Heb je misschien een scherper plaatje?
ja met alle respect, de afbeelding is niet erg scherp.
Deze is redialed.
Met als effect? Waarde 1/2?, 1/4, schroot?
Sterker nog, ik heb mijn twijfels over de echtheid van de wijzerplaat.
Vertel
Wat je toont is een ref 168.005 en de wijzerplaat is ‘too crude’.
Het script klopt niet, sloppy en te dik. Maar wat mij het meest verwonderd is de pie pan randen. De uurmarkers horen de punt van de pie pan aan te tikken. Bij de jouwe vallen de punten van de pie pan weg onder deze markers.
Sowieso zijn de pie pan punten te rond. Het is bijna een dome dial.
Als vergelijk hieronder mijn pie pans Ref 168.005 en 167.005 (no date)
Bij je eerste punt (tekst) kan ik me wat voorstellen. Punt over de vorm van de dial en markers echter niet. Maar goed, ik heb hem om mijn pols, jij moet het met een foto doen. Waarmee ik niet zeg dat je ongelijk hebt, dat kan ik dan weer niet beoordelen…
Heb je toevallig een plaatje van de binnenkant?
Nee, maar hij is een paar jaar geleden nog bij Ferry Schweitzer geweest. Die had geen negatieve opmerkingen over het uurwerk.
Dan zit dat ongetwijfeld goed.
Misschien verwoord ik het niet helemaal lekker.
De pie pan dial culmineert in punten en naar die punten lopen rechte randen. Die punten en randen lijken op jouw plaat te ontbreken (en de lijnen sluiten niet mooi op elkaar aan), waardoor het geheel van randen/lijnen een ronde vorm heeft.
Ik snap wat je wil zeggen maar volgens mij vertekent de tweede foto wat. Foto 1 toont wel een zekere hoekigheid op de pie randen.
Wel akkoord ivm redial jammer genoeg, wat dus idd 1/2de waarde betekent.
Wat je vaker ziet is dat gerefinishte pie pans zachtere randen hebben door de verflaag die er overheen is aangebracht.
Dat zou hier ook zo kunnen zijn, maar mijn twijfels mbt de echtheid komt ook doordat de randen anders geborsteld zijn en dat hebben dit soort crude redials nooit.
Tenzij dat in de redial de randen níet meegeverfd zijn.
Al met al, ik heb mijn twijfels (ook de markers vind ik niet helemaal lekker), maar hoe dan ook geen originele wijzerplaat.